۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵

توسط نشر گویا؛

کتاب «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» چاپ شد

کتاب «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» چاپ شد

کتاب «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» با ترجمه و گردآوری داریوش مودبیان توسط نشر گویا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» به‌تازگی با ترجمه و گردآوری داریوش مودبیان توسط نشر گویا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

آنتوان چخوف پزشک، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس شهیر روس است که در سال ۱۸۶۰ متولد و در سال ۱۹۰۴ درگذشت. ۹۰ سال است که مخاطبان ادبیات و تئاتر ایران،‌ چخوف را می‌شناسند. اما در ابتدای امر، داستان‌های طنز او بود که به مخاطبان ایرانی معرفی شد. در ادامه از اواخر سال‌های دهه ۱۳۲۰ بود که ترجمه نمایشنامه‌های چخوف با مرغ دریایی توسط همت آذریان شروع شد.

داریوش مودبیان، کارگردان و پژوهشگر تئاتر که مدتی است انتشار کتاب‌های مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» از او و دیگر ترجمه‌هایش درباره تئاتر و مولفان این‌هنر توسط نشر گویا آغاز شده، در این‌کتاب مجموعه آثار تک‌پرده‌ای چخوف را ترجمه و گردآوری کرده است.

مودبیان در معرفی این‌کتاب می‌گوید: در این‌مجموعه تمامی تک‌پرده‌ای‌های چخوف را عرضه داشته‌ایم. تمامی نمایشنامه‌های کوتاه طنز یا کمدی چخوف ( به جز آن دو نمایش‌نامه‌های کوتاه و یا ناتمامی که در بخش افزوده در انتهای این‌کتاب آورده شده)، همچون نت‌های موسیقی! این‌نمایش‌نامه‌های تک‌پرده‌ای، با همه اختلاف‌های ظاهری که با یکدیگر دارند، دارای یک سبک و سیاق در طنزپردازی هستند.

عناوین اصلی این‌کتاب به‌ترتیب عبارت‌اند از: پیشگفتار، آنتوان پاولوویچ چخوف، در شاهراه، آواز قو، خرس، خواستگاری، تاتینا رپینا، تراژدین اجباری، عروسی، جشن سالگرد، مضرات دخانیات.

در ادامه هم بخش «افزوده‌ها»‌ آمده که شامل این‌عناوین می‌شود: مرگ ناگهانی اسبِ درشکه، شب پیش از محاکمه (روایت متهم)، شب پیش از محاکمه (نمایش‌نامه)، تک‌پرده‌ای‌های چخوف از میان نامه‌هایش.

این‌کتاب با ۳۲۰ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4849515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha