۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

آغاز رصد شبکه‌های توزیع کالا در سراسر کشور

آغاز رصد شبکه‌های توزیع کالا در سراسر کشور

معاون وزیر صنعت، از آغاز رصد شبکه‌های توزیع کالا به خصوص بعد از هجوم مردم به فروشگاهها برای خرید کالاهای اساسی خبر داد و گفت: کالاهایی که مشمول اعلام موجودی باشند، تحت نظارت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش، در حاشیه آغاز به کار طرح ویژه نظارت بر بازار ایام پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان، در جمع خبرنگاران گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار ایام پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان به منظور رصد بازار و به ویژه مبارزه با احتکار و کم فروشی اقلام بهداشتی، صورت می‌گیرد و در قالب آن، ۵۰ خودروی متحدالشکل سازمان حمایت در سطح بازار و ۵۰ گشت ویژه سازمان تعزیرات در سطح شهر تهران همزمان با سراسر کشور، کار نظارت و رصد بازار را از تولید تا عرضه بر عهده خواهند داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجات افزود: سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی کل کشور، اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این طرح گشت‌ها و بازرسان سازمان حمایت را یاری می‌رسانند؛ این در حالی است که برای آرامش بازار به ویژه مقابله با سوءاستفاده ها در سایه شیوع ویروس کرونا، این گشت‌ها در بازار حضور پررنگی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بر این اساس، تمامی کالاها، شبکه‌های توزیع و انبارها زیر رصد سازمان حمایت قرار خواهند داشت؛ ضمن اینکه کالاهایی که مشمول اعلام موجودی در سامانه جامع انبارها هستند، از مبدا ورودی کالا تا آخرین حلقه این زنجیره یعنی مصرف‌کننده کنترل خواهند شد.

به گفته تابش، روز گذشته در مکاتبه‌ای با سازمان غذا و دارو اعلام صورت گرفته که محوریت تنظیم بازار اقلام بهداشتی در این روزها، با سازمان غذا و دارو، با همه امکانات در خدمت سازمان غذا و دارو خواهیم بود؛ ضمن اینکه تولید شوینده‌ها و محصولات بهداشتی مورد نیاز نیز با هماهنگی های صورت گرفته با تولیدکنندگان به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت در مکاتبه ای، به سازمان غذا و دارو اعلام کرده که حتی کالاهای مشمول نظارت از طریق این سازمان نیز، در سامانه جامع انبارها ثبت خواهند شد، گفت: بر این اساس، نظارت بر این کالاها در زنجیره توزیع صورت خواهد گرفت؛ این در شرایطی است که تمامی کالاهایی که نظارت بر آنها در حوزه وزارت صنعت قرار می‌گیرد، مشمول اعلام موجودی در سامانه جامع انبارها هستند به دقت مورد نظارت قرار می‌گیرند و هر کالا در هر انبار و در هر کجای ایران که وجود دارد، باید میزان موجودی آن، بر روی سامانه جامع انبارها، ثبت شود.

تابش ادامه داد: حضور بازرسان سازمان حمایت، تعزیرات و اصناف، این روزها در سطح بازار و انبارها ملموس خواهد بود و مردم هم می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه آپ و سامانه قیمت تخلفات را گزارش کنند؛ ضمن اینکه نگرانی نیز بابت وفور کالا وجود ندارد و کالاهای اساسی و ضروری، بیش از دو برابر نیاز کشور موجودی دارند؛ بنابراین حتی در شرایط کنونی که خریدهای مازاد بر نیاز در حوزه اقلام بهداشتی صورت می گیرد، باز هم جای نگرانی نیست و شلف مغازه ها مرتب پر خواهند شد.

وی اظهار داشت: برخی‌ها خانه‌های خود را به انبار تبدیل کرده‌اند؛ بنابراین ممکن است بازار را ملتهب نشان دهد، اما باید بدانیم که حساسیت مردم برای جمع کردن و خرید مازاد بر نیاز، طبیعی است ولی باید به مردم این موضوع را اعلام کرد که کالا به اندازه نیاز است و نباید در خانه های خود، کالا را انبار کنند.

تابش درباره افزایش قیمت اخیر خودرو در حاشیه بازار، گفت: این روزها تولید خودرو دو برابر افزایش یافت؛  بدون اینکه هیچ گونه افزایش قیمت داشته باشند و اگر اتفاقی در کف بازار می‌افتد مربوط به سایت‌ها و شبکه‌های مجازی است که موجب شده قیمت‌ها را از این شبکه‌ها و سایت‌ها حذف کنیم.

وی افزود: تا زمانی که مطمئن شویم قیمت‌ها و تقاضاها واقعی است این سایت‌ها و شبکه‌ها مجاز به درج قیمت نخواهند بود؛ مگر اینکه افراد مشخصات خود را در سامانه ثبت کنند، صحت سنجی شوند.

به گفته رئیس سازمان حمایت، بر عرضه و تقاضا نظارت می کنیم تا خودرو به دست افراد دارای هویت واقعی برسد.

وی همچنین گفت: سیاست‌های جدیدی درباره نحوه فروش و سود مشارکت خودرو در حال بررسی نهایی است که تا هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 4862814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha