استفاده شانگهای از کلان داده برای کنترل کرونا

استفاده شانگهای از کلان داده برای کنترل کرونا

همزمان با بازگشت تدریجی چین به شرایط عادی کاری، تمهیداتی گسترده و فناورانه به منظور شناسایی افراد مبتلا به کرونا در برخی شهرها و از جمله شانگهای به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، میلیون‌ها نفر در شهر شانگهای هر روز از کنار هم می‌گذرند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند. لذا امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد. مقامات شهر شانگهای برای به حداقل رساندن امکان انتقال ویروس کرونا از بیگ دیتا یا کلان داده استفاده می‌کنند.

افراد شاغل در شهر شانگهای موظف به گزارش مرتب دمای بدن، تاریخچه سفرهای درون شهری و برون شهری و دیگر اطلاعات مربوط به خود از طریق اپلیکیشن‌های طراحی شده هستند و این اطلاعات به یک پلاتفورم نگهداری کلان داده منتقل شده و مقامات از داده‌های یادشده برای مدیریت وضعیت بیماری کرونا بهره می‌گیرند.

به گفته شن یوکسین مدیر اداره داده‌ها در دفتر امنیت عمومی شهرداری شانگهای، این اطلاعات وضعیت تک تک افراد را در شهر شانگهای به خوبی نشان می‌دهد و لذا بر همین اساس می‌توان در مورد وضعیت بهداشتی و سلامت شهر تصمیم گرفت. در نهایت اگر احساس شود وضعیت سلامت در نواحی و نقاطی از شهر رو به وخامت گذاشته، می‌توان با قرنطینه آن نقاط یا بستن اماکن عمومی و مغازه‌ها از گسترش مشکلات جلوگیری کرد.

اداره یادشده علاوه بر جمع آوری اطلاعات از طریق تک تک شهروندان، داده‌هایی را از طریق پلیس، مقامات بهداشتی و درمانی و دیگر نهادهای دولتی جمع آوری می‌کند و به افراد در معرض خطر آلودگی به سرعت هشدار می‌دهد. همچنین اگر محله‌ای بیش از حد آلوده تشخیص داده شود، برای ضدعفونی آن اقدام می‌شود.

همچنین به شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی اطلاع داده شده که کارکنان آنها قبل از بازگشت به محل کار باید مورد بررسی و تأیید مقامات محلی شانگهای قرار بگیرند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود. در برخی موارد به علت آلودگی کارکنان برخی شرکت‌ها تنها به تعداد اندکی از آنها اجازه حضور در محل کار داده شده است.

دولت چین اطمینان داده اطلاعات شخصی جمع آوری شده توسط مقامات این کشور تنها برای ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت به کار می‌رود و بدون رضایت شهروندان به هیچ منظوری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 4866845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha