۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۲۵

رئیس سازمان صمت لرستان:

شناسایی ۱۲۰۰ لیتر الکل احتکار شده در لرستان/ شبکه نظارت ایجاد شد

شناسایی ۱۲۰۰ لیتر الکل احتکار شده در لرستان/ شبکه نظارت ایجاد شد

خرم‌آباد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شناسایی هزار و ۲۰۰ لیتر الکل احتکار شده در استان خبر داد و گفت: شبکه نظارت در حوزه روند عرضه مواد ضد عفونی کننده ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفی خانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار لرستان از تمام ظرفیت‌های استان برای رفع مشکل کمبود الکل و ضد عفونی کننده استفاده کنیم.

وی، عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، واحدهای الکل سازی به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند و یک واحد دیگر را وارد مدار تولید کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه تلاش ما این بوده فرآوری الکل را به ژل ضد عفونی در استان داشته باشیم که خوشبختانه سه مورد از واحدهای تولیدی ما فعالیت خود را در این رابطه شروع کرده اند، افزود: برنامه ما ارتقای این تعداد، به پنج واحد است.

صفی خانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی هزار و ۲۰۰ لیتر الکل احتکار شده از طریق گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو و… در لرستان، بیان داشت: ما انحرافاتی را در شبکه فروش داشتیم.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بیماری «کرونا» در استان تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف مشخص کرده است، بیان داشت: تولید بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و شبکه توزیع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه ما چند جامعه هدف را داریم که قرار است مواد ضد عفونی کننده و… در اختیارشان قرار داده شود، تصریح کرد: یکی مردم هستند که از طریق داروخانه‌ها بنا شده که تحت پوشش قرار گیرند و دیگری مراکز بهداشتی و درمانی بوده که دانشگاه علوم پزشکی ۱۸۶ مرکز را معرفی کرده که به نوبت کارخانه‌ها مواد مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند.

صفی خانی، بیان داشت: با ایجاد شبکه نظارت متشکل از دادستان، تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و گسترش شبکه توزیع در سطح استان، روند توزیع مواد ضد عفونی کننده مطلوب خواهد شد و بر اساس ظرفیت‌های موجود، ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده بر اساس ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار خانوار استان، ظرفیت مناسبی به خصوص در بحث توزیع ژل ضدعفونی کننده خواهیم داشت.

کد خبر 4868506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha