۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲

رامین طباطبایی با مهر مطرح کرد:

تمام اقدامات فدراسیون بسکتبال برای اعتراض به غیبت در جام جهانی

تمام اقدامات فدراسیون بسکتبال برای اعتراض به غیبت در جام جهانی

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از غیبت تیم نوجوانان در جام جهانی ۲۰۲۰ رایزنی‌های لازم صورت گرفت، گفت: همچنان پیگیر اعتراضات خود نسبت به اقدام فدراسیون جهانی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال نوجوانان ایران به خاطر لغو برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در بیروت لبنان و قرار نداشتن در جمع چهار تیم برتر آسیا - طبق رنکینگ جدید - فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۰ بلغارستان را از دست داد.

موضوع از این قرار است که فدراسیون جهانی بسکتبال با لحاظ کردن زمان مصوب برای جام جهانی زیر ۱۷ سال و نبود فرصت کافی جهت تعیین زمان جدید مسابقات قاره ای در سطح آسیا، چهار تیم برتر این قاره را به عنوان نماینده آسیا و اقیانوسیه در فهرست تیم های جهانی قرار داد و بدین ترتیب ایران به خاطر قرار داشتن در جایگاه پنجم برترین های آسیا، نتوانست در این فهرست قرار بگیرد.

این موضوع اما با واکنش فدراسیون بسکتبال همراه بود طوریکه اعتراضاتی به فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) مطرح شده است. کمیته ملی المپیک ایران هم در این زمینه کنار فدراسیون بسکتبال قرار داشت و به همین دلیل اعتراضات مورد نظر با امضای سیدرضا صالحی امیری مطرح شده است.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این اعتراض و مجموع تلاش هایی که این فدراسیون برای ممانعت از ضایع شدن حق تیم بسکتبال نوجوانان داشته است، توضیح داد.

وی در این زمینه به ایمیلی که هفته گذشته به فدراسیون بسکتبال ایران ارسال شد و حکایت از لغو مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در لبنان داشت، اشاره کرد و گفت: در پایان این ایمیل که توسط فیبا به دستمان رسیده بود اینطور عنوان شده بود که فرصتی نداریم که بخواهیم زمان جدیدی را برای این رقابت ها تعیین کرده و آن را برگزار کنیم. به همین دلیل از طریق رنکینگ جدید نمایندگان منطقه آسیا و اقیانوسیه را مشخص می کنیم.

تیم بسکتبال نوجوانان ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ بلغارستان غایب خواهد بود

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: زمانی که فیبا این ایمیل را به ایران ارسال کرد دو روز تا این زمان باقی مانده بود. طبق رنکینگ قبلی ایران در رده پنجم بهترین های آسیا قرار داشت و احتمال اینکه در رده بندی جدید یک پله ارتقا داشته باشیم هم کم بود. خودمان این پیش بینی را داشتیم به همین دلیل فوراً اعتراض‌مان را به فیبا آسیا و شخص هاکوب خاجیریان اعلام کردیم.

طباطبایی تاکید کرد: در این اعتراض تاکید کردیم که لحاظ کردن رنکینگ ملاک مناسبی برای انتخاب تیم های حاضر در جام جهانی نیست به خصوص برای رده سنی نوجوانان که نوسانات در آن زیاد است. پیشنهاد و تاکید ما این بود که هر طور شده مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان برگزار شود. حتی در این زمینه آمادگی دوباره ایران را برای میزبانی این رقابت ها اعلام کردیم به خصوص که پیش از این هم قرار بود خودمان برگزارکننده این مسابقه باشیم اما به خاطر برخی مسائل این میزبانی را از ما گرفته و به لبنان دادند.

وی با بیان اینکه وضعیت رده بندی تیم های برتر آسیا پنجشنبه گذشته مشخص شد، خاطر نشان کرد: همان طور که پیش بینی می کردیم در این رده بندی ایران در رده پنجم قرار داشت و به همین دلیل نتوانست به عنوان یکی از چهار تیم برتر منطقه آسیا و اقیانوسیه برای جام جهانی ۲۰۲۰ بلغارستان صاحب سهمیه شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: اگرچه فدراسیون جهانی بسکتبال خیلی سریع بر اساس رنکینگ جدید منتشر شده، فهرست تیم های حاضر در جام جهانی را تکمیل و حتی گروه بندی آنها را هم مشخص کرد اما ما اعتراض خود نسبت به این موضوع را مجدداً مطرح کردیم. در این زمینه از طریق کمیته ملی المپیک و با امضای شخصِ سیدرضا صالحی امیری، نامه ای اعتراضی به فیبا و IOC ارسال کردیم.

طباطبایی گفت: هیچیک از این دو نهاد بین المللی هنوز پاسخی به ایران و اعتراض مطرح شده نداده اند اما قطعاً اعتراض خود را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 4871966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha