۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

حضرت زینب (س) الگوی تمام عیار برای سعادت جهانیان است

حضرت زینب (س) الگوی تمام عیار برای سعادت جهانیان است

لیلا وطن خواه گفت: حضرت زینب کبری (س) به عنوان شخصیت بزرگوار در تاریخ اسلام می توانند الگوی تمام عیاری برای رسیدن به سعادت همه افراد اعم از زن و مرد باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «صبح و گفتگو» ویژه وفات حضرت زینب سلام الله علیها با موضوع الگوسازی در سبک زندگی و در ارتباط تلفنی با لیلا وطن خواه مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مدرس حوزه و دانشگاه از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

وطن خواه بیان کرد: حضرت زینب کبری (س) شخصیت بزرگواری در تاریخ اسلام بودند که می‌توانند الگوی تمام عیاری برای رسیدن به سعادت همه افراد اعم از زن و مرد باشند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: شخصیت حضرت زینب کبری (س) از نظر علمی، سیاسی، فردی و اجتماعی یک شخصیت کامل و نزدیک به یک معصوم است و اینکه به صفت «عقیله بنی هاشم» موصوفند به این دلیل است که تمام مسیر زندگی خود را درست طی کردند و انتخاب‌های درستی انجام دادند.

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حضرت زینب (س) تربیت شده خاندان اهل بیت بودند که تمام افراد این خاندان انسان‌های کامل و جامعی اند افزود: صفت «عالمه غیرمعلمه» ایشان نیز حاکی از تربیت در خاندان اهل بیت (ع) و عنایت و عظمت لطف خداوند به حضرت است.

وی ادامه داد: بصیرت و مقاومت و صبوری حضرت زینب (س) در مسیر سختی‌ها و مشکلات باید برای ما الگو و اسوه باشد، ما هم اکنون در شرایط سختی به سر می بریم که باید با مدیریت، استفاده از قوه عاقله و صبر کردن این دوران را هم سپری کنیم.

وطن خواه متذکر شد: عظمت حضرت زینب کبری (س) صرفاً به خاطر این نیست که دختر امیرالمومنین (ع) و یا خواهر امام حسین (ع) بودند چراکه همه ائمه (ع) دختران و خواهرانی داشتند اما شخصیت هیچیک همچون زینب کبری (س) نبوده و نشده است لذا ارزش و عظمت حضرت به خاطر موضع گیری و حرکت عظیم انسانی، اسلامی و به موقع است.

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پایان این مصاحبه رادیویی، اسارت حضرت و حرکت به سمت کوفه و شام، روشنگری‌ها و افشاگری او و بازگشت به زیارت کربلا در اربعین حسینی را عامل زنده ماندن یاد و نام عاشورا دانست.

کد خبر 4874780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha