۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱

تحولی در تولید کیت‌های تشخیص طبی با فناوری‌نانو

تحولی در تولید کیت‌های تشخیص طبی با فناوری‌نانو

یک شرکت دانش بنیان با بهره‌گیری از فناوری نانو، تحولی در تولید انبوه کیت‌های تشخیص طبی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، این شرکت از سال ١٣٨٩ کیت‌های تشخیص سریع بر اساس روش ایمونوکروماتوگرافی جهت شناسایی افراد مشکوک به عارضه‌ها را با نانوذرات طلا تولید می‌کند.

به‌طور مرسوم کیت‌های تشخیص سریع برای تشخیص‌های پزشکی یا برای آزمون‌های خانگی، در تشخیص سریع سکته قلبی، عفونت‌ها، مسمومیت‌ها، بارداری، مصرف مواد مخدر و توهم‌زا، تشخیص باقیمانده سموم در مواد غذایی و آب به کار می‌روند.  کیت تشخیص بارداری این شرکت دارای حد تشخیص ۲۵ IU/L است یعنی ۱۰ روز پس از به تعویق افتادن عادت ماهانه، بارداری را تشخیص می‌دهد. سرعت انجام این تست در حد ۳ دقیقه بوده و در آن از نانوذرات طلا استفاده شده است.

به دلیل مساحت سطحی زیاد نانوذرات طلا، زیرلایه موجود در این محصول می‌تواند توسط آنتی‌بادی‌های متفاوت عامل‌دار شود که این منجر به حساسیت بیشتر آزمون می‌شود. نانوذرات به دلیل اندازه‌های کوچک می‌توانند به‌راحتی در میان تخلخل‌های نیترو سلولز حرکت کرده و به خط آزمون برسند. ازاین‌رو، رنگ قرمز کلوئید طلا برای استفاده در آزمون تشخیص سریع ضروری

این شرکت هم‌اکنون نیاز درمانی و تشخیصی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مراکز آزمایشگاهی و بیمارستانی کشور را تأمین می‌کند و موفق به کسب استانداردهای بین‌المللی و گواهی نانومقیاس شده است.

در راستای فرآیندهای تشخیص پزشکی این شرکت قادر به تولید محصولات و دستگاه‌ها در حوزه های «کیت تشخیص سریع بارداری حاوی نانو ذرات طلا»، «کیت تشخیص سریع مورفین، آمفتامین و مت آمفتامین حاوی نانو ذرات طلا»، «سرم تشخیص تخمک گذاری»، «کیت‌ها تاییدی استخراج همزمان انواع مواد مخدر مبتنی بر نانو ذرات سیلیکای مزوپروس»، «دستگاه خودکار استخراج مواد مخدر مبتنی بر استخراج از فاز جامد»، «کیت‌های تخلیص اسیدهای نوکلئیک از انواع نمونه‌ها مبتنی بر نانوفایبرهای سیلیکا»، «دستگاه خودکار تخلیص و تشخیص ملکولی»، «دستگاه خودکار ایمنوآنالایزر مبتنی بر نانوفیبره» است.

کد خبر 4877938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha