۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مهر مطرح کرد:

اصفهان نیاز به تخت‌های آی‌سی‌یو و دستگاه تنفس مصنوعی دارد

اصفهان نیاز به تخت‌های آی‌سی‌یو و دستگاه تنفس مصنوعی دارد

اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا مهمترین مشکل اصفهان در ارتباط با مقابله با کرونا تجهیز کامل بیمارستانها به تخت های آی سی یو و دستگاه های تنفس مصنوعی است.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دولت باید با نیازسنجی به تولید محتوای شاد و جذاب برای تمام سلایق دست بزند، اظهار داشت: توسعه شبکه‌های اینترنتی می‌تواند خرید اقلام ضروری مردم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه افراد باید با ماندن در خانه به شیب صعودی کرونا در اصفهان خاتمه دهند، افزود: افزایش شیب صعودی ابتلاء کووید ۱۹ در اصفهان را در چند علت باید جستجو کرد. نخست آنکه همزمان با درگیری استان قم به کرونا، استان اصفهان هم به این ویروس آلوده شده است و در ثانی مردم توصیه‌های بهداشتی و ماندن در منزل را جدی نگرفتند.

عدم وجود شبکه توزیع سازمان یافته اقلام بهداشتی و حفاظتی در اصفهان

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم تاکید کرد: عدم وجود شبکه توزیع سازمان یافته اقلام بهداشتی و حفاظتی هم از علل مهم افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه در جلسه ستاد مقابله با بحران کرونا در استان شرکت می‌کنم و پیگیر مسائل هستم، تصریح کرد: فعلاً مهمترین مشکل استان اصفهان، تجهیز بیمارستانها به تخت‌های آی سی یو و دستگاه‌های تنفس مصنوعی است که امیدواریم از طریق دانشگاه علوم پزشکی و تصمیمات اتخاد شده این مسائل حل شود.

عابدی ابراز داشت: با ارجاع بیماران رو به بهبودی به مراکز تکمیلی درمان تحت عنوان نقاهتگاه بخشی از این کمبود جبران خواهد شد.

کمبود الکل و مواد ضدعفونی کننده در استان اصفهان

وی به مشکل کمبود الکل و مواد ضدعفونی کننده در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: نیاز مصرفی بیمارستانها برای مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان اصفهان تأمین شده است و با ساماندهی بخش توزیع می‌توان این مشکل را در سطح جامعه نیز حل کرد.

عابدی در پاسخ به ارسال الکل استان اصفهان به پایتخت گفت: تا ده روز پیش مقداری از الکل استان اصفهان به تهران صادر می‌شد که با پیگیری‌های به عمل آمده و ابلاغیه سازمان غذا و دارو مشروط به تأمین نیاز استان و به صورت مازاد به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد، از پنج روز گذشته صدور الکل به استان‌های دیگر متوقف شده است.

کد خبر 4878441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha