۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲

در گفتگو با مهر عنوان شد

آماده مقابله با سیلابهای احتمالی بهاره هستیم

آماده مقابله با سیلابهای احتمالی بهاره هستیم

اصفهان - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اقدامات ستاد مدیریت بحران اصفهان در راستای مقابله با سیلاب بهاره را تشریح کرد و گفت: سیل بندها اطراف جاده‌های استان تقویت خواهد شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با نردیک شدن به فصل بهار طبیعی است که شاهد بارش‌های رگباری و تندباد و بادهای شدید و گاه طوفان باشیم که در فصل بهار نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به احتمال وقوع سیل در استان اصفهان و ضرورت پیش بینی‌های لازم در این زمینه ابراز داشت: بر این اساس جلسه ستاد مدیریت بحران با دستگاه‌ها در راستای برنامه‌ریزی درباره مقابله با سیل به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و دستورالعمل‌ها ابلاغ شد.

انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سیل

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات لازم برای پیشگیری از سیل ابراز داشت: رسوب برداری و بازگشایی دهانه پل‌ها، گشت و بازرسی در اطراف مسیل‌ها، رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و همچنین به کارگیری تجهیزاتی کنترل سیلاب مانند موتورهای آبکش و پمپ‌ها برعهده شهرداری‌ها گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به احتمال بارش برف به ویژه در مناطق غربی استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس به منظور مقابله با بسته شدن راه‌ها بر اساس بارش برف، واحدهای پاسخ به بحران و هشدار از جمله هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در روستاها در حالت آماده باش هستند.

جهیز راهدارخانه‌های استان به خودروهای برف روب

شیشه فروش با تاکید بر تجهیز راهدارخانه‌های استان به خودروهای برف روب گفت: با توجه به پیش بینی‌های جوی همچنین برای رعایت احتیاط سیل بندها اطراف جاده‌های استان تقویت خواهد شد و ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان اصفهان نیز وظیفه رصد کانون‌های گرد و غبار را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا و همچنین اجرای برنامه‌های ایمنی در برابر سیل، طوفان، گرد و غبارهمه مرخصی‌ها لغو شده است، ابراز داشت: به طور کلی حدود ۴۵۰ تیم امدادی امسال برای پیشگیری و کنترل سیل و شیوع کرونا به حالت آماده باش در آمدند که این تیم‌ها در سال‌های گذشته برای خدمت رسانی در ایام سفرهای نوروزی فعالیت داشتند.

کد خبر 4879092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha