۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

دومین آزمایشگاه شناسایی ویروس کرونا در اهواز راه‌اندازی می شود

دومین آزمایشگاه شناسایی ویروس کرونا در اهواز راه‌اندازی می شود

اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از راه‌اندازی دومین آزمایشگاه شناسایی ویروس کرونا در شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از مراحل پایانی تجهیز و آماده‌سازی دومین آزمایشگاه کرونا در شهرستان اهواز اظهار کرد: شناسایی بیماران مبتلا به سندروم حاد تنفسی و کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت است و تأثیر فراوانی در کنترل شیوع بیشتر این ویروس دارد.

وی افزود: در حال حاضر یک آزمایشگاه برای تشخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در اهواز وجود دارد و روزانه نزدیک به ۲۰۰ آزمایش کرونا در آن انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: راه‌اندازی آزمایشگاه جدید کرونا ویروس می‌تواند ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در انجام آزمایش‌های مربوط به کرونا ویروس را تا دو برابر افزایش دهد.

وی اضافه کرد: این افزایش ظرفیت بسیار مهم است و می‌تواند قدرت ما را در بیماریابی افزایش دهد که به تبع آن شناسایی بیماران کرونا سریع انجام خواهد شد.

ابول نژادیان تصریح کرد: این احتمال وجود دارد با افزایش ظرفیت در انجام آزمایش‌های بیشتر، موارد کرونا مثبت بیشتری در سطح استان شناسایی شود و این موضوع نشان‌دهنده کم‌کاری یا ضعف در مسیر مبارزه با کرونا نیست بلکه نشان‌دهنده قدرت بیشتر ما در شناسایی و بیماریابی است.

وی ادامه داد: افزایش توان ما در بیماریابی در قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس تأثیر فراوانی دارد؛ شناسایی بیمار بیشتر این امکان را فراهم می‌کند که کنترل بهتری بر افراد مبتلا و اطرافیان آنها داشته باشیم و با انجام اقدامات لازم بیش‌ازپیش از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان گفت: امروز با هدف بررسی و تسریع در مراحل پایانی آماده‌سازی این آزمایشگاه، بازدیدی از این آزمایشگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا اهواز در محل بیمارستان شفا قرار دارد و در حال حاضر آزمایشگاه تشخیص کرونا فعلی در اهواز علاوه بر جغرافیای تحت پوشش خود، آزمایش‌های مربوط به دانشکده‌های علوم پزشکی آبادان، شوشتر و بهبهان را نیز انجام می‌دهد.

کد خبر 4896525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha