۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱

آیت الله علم الهدی:

کرونا دنیا را متوجه خدا کرد/ تمدن نوین اسلامی؛ نجات بخش بشریت

کرونا دنیا را متوجه خدا کرد/ تمدن نوین اسلامی؛ نجات بخش بشریت

مشهد _ امام جمعه مشهد با بیان اینکه کرونا دنیا را متوجه خدا کرد گفت: تمدن نوین اسلامی تمدن نجات بخش بشریت در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی گفت: نیمه شعبان امسال با همه خصوصیاتی که از نظر محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، بسته بودن درهای حرم مطهر امام هشتم (ع) و تعطیلی جوامع، مجامع و جشن‌های پرشور همه‌ساله داشت اما یک نیمه شعبان پرهیجان، آکنده از عشق‌ها و دل‌بستگی‌ها به وجود اقدس بقیه الله بود.

وی از ستاد ملی کرونا خواست که درخصوص بازگشایی حرم مطهر تدبیری بیندیشند و گفت: امیدوارم عزیزان ما در ستاد ملی مقابله با کرونا با آن اعتقادی که خودشان دارند و ایمان و عشقی که به اهل‌بیت دارند، بنشینند و سر مسئله بازگشایی حرم مطهر مقداری فکر کنند، شاید با پروتکل‌های خاصی که در نظر می‌گیرند، بشود در درگاه امام هشتم (ع) به روی شیعه باز شود و مردم از نزدیک در این عتبه مقدسه، عشق و دلدادگی خودشان را به امام رضا (ع) ارائه دهند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: امام زنده و ناظر بر حال ما، شیعیان خود را رها نکرده و آنان را در گرفتاری‌ها و بلیات دنیوی تنها نمی‌گذارند و در آخرت نیز در برابر حساب‌وکتاب پروردگار آنان را رها نخواهند کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم عنایات امام زمان از ما قطع نشود کما این‌که با عنایت امام زمان، بیماری کرونا رو به کاهش گذاشته و این ویروس منحوس ان‌شاءالله در حال زوال است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حوادث آخرالزمان، مردم را بیشتر متوجه خدا می‌کند یعنی آدم‌های بی‌خدا را به خدا معتقد می‌کند، اظهار کرد: کرونا چنین نقشی داشت، بسیاری از بی‌خداها متوجه خدا شدند.

وی افزود: برخی از رسانه‌های فضای مجازی، بخشی از هندوها و بت‌پرست‌های هند را نشان می‌داد که به خاطر ناامیدی از خداهای سنگی و چوبی خودشان، بت‌ها را در کامیون گذاشتند و در دریا ریختند، از اعتقاد به سنگ و چوب جماد به‌عنوان یک موجودی تحت عنوان خدا یا مقرب خدا ناامید شدند و به خدا توجه کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دنیا در این جریان متوجه تمدن نوین اسلامی شد و دریافت که تمدن نجات بخش بشر، همین تمدن است، گفت: مردم ما در همه اقشار و عرصه‌ها، خودشان را در خدمت درمان این مرض و پیشگیری از بیماری قرار دادند که این اقدام در هیچ جای دنیا جز برخی کشورهای اسلامی بی سابقه است.

کد خبر 4897025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha