۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴

با هدف بازیافت و جلوگیری از فرسایش خاک انجام شد

تولید ۱۶ تن خاک گیاهی و اجرای ۲۱۰ کیلومتر آبرسانی قطره‌ای

تولید ۱۶ تن خاک گیاهی و اجرای ۲۱۰ کیلومتر آبرسانی قطره‌ای

شهردار منطقه ۱۱ تهران به مناسبت روز زمین پاک از تولید ۱۵ تن خاک گیاهی، اجرای ۱۲۰ کیلومتر آبرسانی قطره ای و کاشت گیاهان پوششی در دامنه های شیب دار که در سال ۹۹ انجام خواهد شد؛ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان با بیان اینکه سال گذشته تن خاک گیاهی با بازیافت خاک تولید شده است؛ گفت: مهم‌ترین اقدام برای حفظ زمین، حفاظت از خاک است که از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در حال انجام است و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان به ۱۵ تن خواهد رسید.

آبادیان افزود: خاک‌های گیاهی با استفاده از ضایعات فضای سبز همراه با برگ‌های درختان و چیپس سرشاخه‌های هرس شده داخل گودالی سیلو مانند انباشته و تخمیر می‌شود که با این روش تبدیل به گیاه خاک شده و از آن برای مصارف گل کاری و درختکاری استفاده می‌شود.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین حذف آبیاری سنتی گیاهان با تانکر و تجهیز فضای سبز سطح منطقه به سیستم آبرسانی قطره‌ای را از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شست و شوی و فرسایش خاک عنوان کرد که سال گذشته ۴۰ کیلومتر انجام و امسال نیز ۸۰ کیلومتر دیگر نیز مجهز به سیستم آبرسانی قطره‌ای خواهند شد که این اقدام حذف تانکر آب، جذب مناسب آب توسط گیاه و جلوگیری از آسیب به ریشه درختان را در پی خواهد داشت.

او در ادامه گفت: کاشت گیاهان پوششی با هدف حفظ خاک در دامنه‌های شیب دار از جمله حاشیه پل جوادیه و حاشیه خط راه آهن تهران نیز در حال انجام است و در نظر داریم ۲۵۰۰ متر مربع از حاشیه خط راه آهن تهران را با گیاهان زیبا و مقاوم چون ژونی پروس، سرو خزنده، خر زهره، پیراکانتا، پامپاس گراس و … گل کاری و درخت کاری کنیم.

کد خبر 4906217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha