۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۵۱

در تلاشی عبث برای «اِنکار» قدرت نظامی ایران؛

فرمانده نیروی فضایی آمریکا ماهواره نور را «دوربینی معلق» خواند!

فرمانده نیروی فضایی آمریکا ماهواره نور را «دوربینی معلق» خواند!

فرمانده عملیات‌های فضایی آمریکا در تلاشی بیهوده برای ناچیز جلوه دادن پرتاب موفقیت آمیز ماهواره «نور-۱» به فضا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ماهواره را یک «دوربین معلق در فضا» خواند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «جِی ریموند» روز شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد که ماهواره اخیراً پرتاب شده ایران با نام «نور -۱» یک «دوربین معلق در فضا» است که «بعید است» داده‌های اطلاعاتی مفیدی را گردآوری کند.

پیام توئیتری این مقام نظامی آمریکا در واقع واکنشی است به پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا که چهارشنبه گذشته (سوم اردیبهشت ۹۹) با موفقیت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

در عین حال، این توئیت جی ریموند استهزا کاربران فضای مجازی را به همراه داشت که این مقام آمریکایی را با هشتگ spaceishard# به باد تمسخر گرفتند.

برخی کاربران این اظهارنظر ریموند را نشانه‌ای از تلاش مقامات آمریکا برای «انکار» این واقعیت دانستند که کشورهای غیر غربی نیز قادر به کسب دستاوردهایی در برنامه‌های فضایی خود هستند. علاوه بر او، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز در نهایت درماندگی کوشید تا پرتاب این ماهواره ایران را کم اهمیت جلوه دهد.

گفتنی است که ایران چهارشنبه گذشته نخستین ماهواره نظامی خود موسوم به «نور -۱» را پرتاب کرد. این ماهواره به طور موفقیت‌آمیز در مداری با فاصله ۴۲۵ کیلومتر از سطح زمین قرار گرفت.

کد خبر 4909628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      مسئولین مربوطه نباید گول این بازی یانکی ها را بخورند و برای اینکه ثابت کنند این یک دوربین معلق نیست تصاویر دریافتی را منتشر کنند و همن بهتر که سکوت کنند تا یانکی ها از بی اطلاعی خود بمیرند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      خوب اگه گفتن این جملات درد و سوزش این بدبختهای هالیوود زده رو کم میکنه بگذارید هرچقدر میخوان برا خودشون خیالبافی کنن و دلداری بدن .
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      غلط اضافی کرده دشمنه دیگه برنمی تابه
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      حالا به قول خودتان بر سر این مسئله کوچک بی مقدار! یا همان دوربین معلق! چرا این همه عصبانیت تا جایی که شکایت را نزد شورای امنیت بردن و....؟!
    • بلبل ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      ماهم دوربینی میخواستیم که شما را رصد کنیم ....مگر شما درفضا چه غلطی میکنی جز جاسوسی در کشورها
    • اشنا US ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      شگفتی پرتاب ماهواره به کشف حقایق فیزیکی اون مربوطه که اگر شما از ما نمی گرفتید مثل تیم روحانی هی پرتاب می کردید و سقوط می کرد !!! ولی امکان داره سیستم عکس برداریش بسیار ضعیف باشه و فکر نکنم شما در این
    • خسرو IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      به این فرمانده نیروی فضایی امریکا باید گفت کجات داره می سوزه .