۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲

۳ راه ساده برای تهیه کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی

۳ راه ساده برای تهیه کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی

قدم زدن در کوچه‌های میدان انقلاب و سرک کشیدن به بیشتر مغازه‌های آن حوالی از کارهایی است که همه دانشجویان ایرانی، حداقل یک‌بار آن را انجام داده‌اند و در خاطراتشان چنین روزی را به یاد دارند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تا همین چند سال پیش خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین کارها بود. زیرا فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، فعالیت قدرتمندی نداشتند و همچنین فرهنگ خرید آنلاین هنوز به خوبی جا نیفتاده بود. اما امروز همه چیز متفاوت شده است و می‌توان ادعا کرد که خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی به سادگی چند کلیک است.

گاهی اوقات خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی به شکل آنلاین بهترین روش خرید و گاهی اوقات هم این کار اشتباه است!

کتاب‌های دانشگاهی را چطور تهیه کنیم؟

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین نحوه خرید کتاب‌های دانشگاهی، راهنمایی‌های لازم را عنوان کنیم و همچنین به بزرگترین اشتباه اکثر دانشجویان برای خرید کتاب‌های درسی اشاره‌ای داشته باشیم. اگر در ابتدای مسیر و سال‌های ابتدایی دانشگاه هستید، با انواع بانک کتاب دانشگاهی آشنایی ندارید و هنوز هم برای خرید کتاب دچار سردرگمی هستید، این مقاله قطعاً به دردتان خواهد خورد زیرا چکیده‌ای از تجربیات چندین دانشجو است که روزگاری در مسیر کنونی شما قدم برداشته‌اند.

۱. استفاده از کتاب‌های دانشجویان قدیمی، ساده‌ترین راه برای تهیه کتاب دانشگاهی

تهیه کتاب‌های مورد نیاز برای هر ترم، قطعاً هزینه‌های متفاوتی را در بر خواهد داشت که گاهی اوقات این هزینه‌ها کمی زیاد می‌شوند و چه بسا دانشجوهای زیادی هستند که برای این هزینه‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند!

از این رو معمولاً با مراجعه به دانشجویان سال‌های بالاتر، اقدام به دریافت کتاب‌های آنها کرده و به سادگی و بدون پرداخت هزینه، کتاب مورد نظر خود را برای مطالعه تهیه می‌کنند. اما آیا این اولین و آخرین راه است؟

استفاده از کتاب‌های دست دوم و نیم بها یکی دیگر از روش‌های تهیه کتاب با هزینه پایین است. با مراجعه به کتاب فروشی‌هایی که کتاب‌های دست دوم می‌فروشند، می‌توان کتاب‌های عمومی و تخصصی را با هزینه کمتر تهیه کرد.

۲. خرید و فروش کتاب عمومی و تخصصی دست دوم دانشگاهی

مراکز تبادل کتاب در شهرهای مختلف وجود دارند و به صورت قانونی کار فروش کتاب دست دوم را انجام می‌دهند. در اصل خرید کتاب‌های دانشگاهی به این روش بسیار رایج شده است.

در این مراکز نه تنها کتاب‌های درسی و دانشگاهی بلکه انواع کتاب متفرقه نیز یافت می‌شوند. احتمالاً بعد از پیدا کردن این مراکز حتی برای خرید کتاب دور دنیا در ۴ ساعت، و سایر کتاب‌های مخصوص و کمیاب برای کنکوری‌ها دیگر به هیچ بانک کتابی مراجعه نکنید.

۳. خرید حضوری کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی از نمایشگاه کتاب تهران

نمایشگاه کتاب تهران هر ساله اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و تقریباً می‌توان گفت هر کتابی که بخواهید را می‌توانید در این نمایشگاه پیدا کنید. یکی از بهترین پیشنهادات برای دانشجویان این است که با توجه به رشته خودشان، لیست کتاب‌های مورد نیاز در سال تحصیلی را استخراج و سپس در نمایشگاه کتاب تهران، تمامی کتاب‌های مد نظر را با تخفیف مناسب تهیه کنند.

این پیشنهاد شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اگر از زبان دانشجویان سال‌های بالاتر می‌شنوید که در مسیر پیدا کردن برخی از کتاب‌ها، فروشگاه‌های زیادی را زیر و رو کرده‌اند، پس به جای اینکه کفش آهنی به پا کرده و کوچه‌های انقلاب را زیر و رو کنید، از این فرصت در اردیبهشت ما استفاده کرده و کتاب‌های نایاب را تهیه کنید.

البته امسال استثنائاً و دلیل شیوع بیماری کرونا نمایشگاه کتاب برگزار نمی‌شود. با این اوصاف شاید بتوان بهترین و ساده‌ترین راه را تنها سفارش آنلاین کتاب‌های دانشگاهی دانست. اما چگونه می‌توان کلیه کتاب‌های دانشگاهی را در یک کتابفروشی آنلاین پیدا کرد؟

۴. خرید غیر حضوری از فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب

یکی دیگر از بهترین روش‌هایی که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. فکرش را بکنید اگر یک بانک کتاب پیدا کنید که علاوه بر کتب عمومی، کتاب‌های تخصصی دانشگاهی را هم با قیمت مناسب عرضه کند، دیگر هیچ نگرانی از بابت پیدا کردن کتاب‌های دانشگاهی نخواهید داشت.

سایت‌های بسیاری وجود دارند که انواع کتاب‌های درسی و غیر درسی را با قیمت‌های خوبی می‌فروشند اما اگر از ما بخواهید که یکی از بهترین آنها را معرفی کنیم قطعاً سایت مارکا کتاب، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. چرا که تنوع کتاب‌های این فروشگاه بسیار زیاد است و همچنین خیالتان راحت است که از یک سایت معتبر خرید می‌کنید. البته که آپشن های دیگر مانند تخفیف‌های مدت دار نیز از ویژگی‌های مثبت فروشگاه مارکا کتاب است.

در این مقاله به صورت کلی بهترین روش‌های ممکن برای خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی را بررسی کردیم که هر یک از این روش‌ها با توجه به شرایط شما می‌توانند انتخاب خوبی برایتان باشند. اما اگر روش دیگری برای تهیه کتاب‌های دانشگاهی می‌دانید که در این مقاله آن را ذکر نکرده‌ایم، خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4912118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha