۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵

گلایه از وضعیت انباشت زباله در ضلع غربی دریاچه چیتگر

گلایه از وضعیت انباشت زباله در ضلع غربی دریاچه چیتگر

عضو شورای شهر تهران، نسبت به وضعیت بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس به شهرداری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهربانو امانی، در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به بازدید میدانی که در خصوص اقدامات مقابله با بیماری کرونا از مجموعه بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس داشته است، گفت: در این بازدید با صحنه‌هایی ناراحت کننده و تأسف بار مواجه شدم، انباشت زباله‌ها و استشمام بوی متعفن در ضلع غربی دریاچه، منظره‌ای نا مناسب و شرم آور خلق کرده بود.

وی ادامه داد: محوطه‌ای خالی بین بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس بدون مدیریت باقی مانده است و تنها با دیواره‌ای از فنس و توری حد فاصل این دو مجموعه گردشگری تفکیک شده است.

امانی با بیان اینکه بارها اعضای شورای شهر بر موضوع اجرای مدیریت یکپارچه شهری تاکید داشته‌اند، گفت: ولی متأسفانه این موضوعِ حائز اهمیت در مجموعه شهرداری تهران که مدعی اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، به هیچ وجه رعایت نشده و نشانه‌ای از این ادعا در بدنه شهرداری دیده نمی‌شود. در حالی که این محل می‌تواند فرصت بزرگی جهت انتفاع شهروندان و بهره برداری شهرداری تهران باشد به معضل و تهدیدی بزرگ برای سلامت شهروندان به دلیل دپوی انبوه زباله تبدیل شده است و مجموعه‌های تحت امر از پذیرفتن مسئولیت اداره این محوطه خالیِ دارای ارزش گردشگری و درآمد زا، شانه خالی کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: از این دست فضاها که در مرزهای استحفاظی مناطق و یا سازمان‌های شهرداری تهران قرار دارد، در سطح شهر زیاد به چشم می‌خورد. فلذا فقدان اعمال مدیریت یکپارچه در بدنه شهرداری و رسیدگی به معضلات، بیش از پیش احساس می‌شود.

کد خبر 4915794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha