۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

عمران روستاها مهمترین عامل کاهش مهاجرت به شهرها است

عمران روستاها مهمترین عامل کاهش مهاجرت به شهرها است

قزوین- منتخب مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس یازدهم گفت: محرومیت زدایی و عمران روستاها با کمک بنیاد مسکن از مهاجرت به شهرها جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر گونجی مدیر کل بنیاد مسکن استان به همراه معاونان و حجت الاسلام رمضانی قائم مقام نماینده ولی فقیه و مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان

با فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم دیدار و در خصوص وضعیت امور عمران روستایی و اقدامات بنیاد مسکن تبادل نظر کردند.

فاطمه محمد بیگی در این دیدار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی خدمت محور است که برای محرومیت زدایی تلاش می‌کند و خدمت در این دستگاه افتخار بزرگی است.

وی بیان کرد: اقدامات عمرانی و خدماتی خوبی توسط بنیاد مسکن در روستاها صورت گرفته که می‌تواند به افزایش انگیزه ماندن مردم در روستا و جلوگیری از مهاجرت کمک کند و باید فعالیت‌های آن حمایت شود تا در حوزه مسکن روستایی شاهد اقدامات خوبی در سال‌های پیش رو باشیم.

محمدبیگی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی و مشارکت دهیاری‌ها در پروژه‌های عمرانی ضروری است و در تهیه طرح‌های هادی می‌توان از تحلیل‌های مردم شناسانه و بوم شناسی استفاده کرد.

وی گفت: در روستاها با حفظ هویت و یکپارچگی فرهنگی و ساختار روستا می‌توان با احداث مسکن معیشت محور و ایجاد مشاغل روستایی برای رونق روستاها اقدام کنیم و باید قوانین صحیحی در این خصوص تدوین و تصویب شود.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس یازدهم با رویکرد محرومیت زدایی حرکت خواهد کرد و با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی در عمران روستایی بویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شکوفایی روستاها اقدام خواهیم کرد.

محمدبیگی اضافه کرد: با توجه به تغییرات فرهنگی در روستاهای کشور پیکره اجتماعی و فرهنگی این مناطق آسیب دیده و تلاش برای رونق روستاها در تولید و رونق گردشگری موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه خواهد شد و با کسب هویت مطلوب در روستاها این مهم حاصل خواهد شد.



در ادامه اصغر گونجی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز با ارائه گزارشی از روند ارائه خدمات متعدد این نهاد در استان اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در سنوات گذشته در حوزه‌های مختلفی از جمله تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده از بلایای طبیعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: نیمی از واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده و در حال حاضر ضرورت دارد نسبت به افزایش اعتبارات عمرانی این نهاد اقدام مؤثری صورت گیرد تا این نهاد بتواند در کوتاه مدت نسبت به تغییر چهره روستاهای باقی مانده موفق عمل کند.

کد خبر 4928562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha