۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۷

جوکار در گفتگو با مهر:

مرتجعین داخلی عامل کند شدن مسیر تحول انقلاب بودند

مرتجعین داخلی عامل کند شدن مسیر تحول انقلاب بودند

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه برخی افراد با تفکرات ارتجاعی و فسیل، حرکت تحولی انقلاب را کند کرده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی شاهد رویش‌ها و ریزش‌هایی بوده است.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون فرمایشات رهبری مبنی بر شکل‌گیری نسلی فسیل و ارتجاعی در مسیر انقلاب، گفت: در طول چهار دهه گذشته در زمان حیات امام خمینی (ره) و زعامت مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی شاهد رویش‌ها و ریزش‌هایی بوده است.

نماینده مردم یزد گفت: نسل اول، انقلاب را رقم زد. نسل دوم در دفاع مقدس خوش درخشید و نسل سوم در عرصه‌های علمی، فرهنگی و دفاع از انقلاب در منطقه فعال بود و نقش ایفا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم تصریح کرد: در دهه اول انقلاب افرادی بروز و ظهور پیدا کردند که مقابل امام ایستادند و راه خود را جدا کردند. حتی برخی مراجع تقلید، کودتا کرده و به دنبال ساقط کردن نظام بودند. این افراد پیوندهایی با خارج داشتند و باعث ارتجاع در افکار و اعتقادات شدند.

جوکار ادامه داد: برخی یاران امام نیز در دهه دوم به امام پشت کردند و راه خود را آگاهانه یا ناآگاهانه از مسیر انقلاب جدا کردند و در راهی قرار گرفتند که دشمنان از آنان بهره برداری کردند. آنها از مسیر اصلی انقلاب منحرف شدند و راه ارتجاع را در پی گرفتند و با شعارهایی مانند اصلاح طلبی و دین زدایی به دنبال منافع خود بودند. این افراد با افکار ارتجاعی خود خسارات جدی به انقلاب وارد کردند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نسل مرتجع در اوایل انقلاب، مواضع تندی علیه ضد انقلاب و یا در مقابله با امپریالیسم داشتند اما در دهه دوم انقلاب به طور کلی تغییر رویه دادند و از انقلاب جدا شدند و بسیاری از آنها از کشور خارج شدند.

عضو فراکسیون انقلاب گفت: بخشی از افرادی که دارای این تفکر ارتجاعی بودند، هم اکنون در بدنه اجرایی کشور دارای مناصب مدیریتی هستند و موضوعاتی مانند مذاکره و سرسپردگی به آمریکا را بیان می‌کنند. این تفکرات خسارت محض و ارتجاع است که از دهه دوم انقلاب حرکت تحولی انقلاب را کند کرد.

وی افزود: تحلیل مقام معظم رهبری از این قشر جامع و موشکافانه است. این افراد خلاف مسیر انقلاب حرکت کرده و موجب سرافکندگی هستند.

کد خبر 4940984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha