۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

صدور حکم نهایی تا دو هفته دیگر؛

پرونده نیمه باز ۹ ورزشکار دوپینگی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ

پرونده نیمه باز ۹ ورزشکار دوپینگی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای ۹ ورزشکار متخلف که طی سال گذشته و سال جاری میلادی نتیجه نمونه گیری آنها مثبت اعلام شده هنوز حکم نهایی را صادر نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۲۳۰ نمونه گیری نتیجه حضور سرزده یا با برنامه افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در محل اردو یا مسابقه ورزشکاران رشته های مختلف طی سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

از مجموع این نمونه که همگی توسط آلمانی ها آنالیز شدند، نتیجه ۵۷ تست مثبت تشخیص داده شد که البته دو نفر از آنها به خاطر  استفاده از یک داروی خاص و ارائه برگه معافیت درمانی، تبرئه شدند. به جز  این دو نفر، نادو در مورد ۴۹ ورزشکار دوپینگی دیگر، مرحله اعلام رای و اجرای آن را گذارنده است. ۶ ورزشکار دوپینگی سال گذشته میلادی اما هنوز حکم قطعی خود را از نادو نگرفته‌اند.

علاوه بر این، از میان ۱۴۹ ورزشکاری که طی سال جاری میلادی از آنها تست دوپینگ گرفته شده است نیز نتیجه تست ۳ نفر مثبت اعلام شده است. با احتساب این سه نفر، ورزش ایران ۹ ورزشکار متخلف دارد که پرونده آنها در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچنان باز است چراکه رای قطعی در مورد آنها هنوز صادر نشده است.

رضا سعیدی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: نشست های اولیه در مورد این ورزشکاران برگزار شده و حکم اولیه آنها هم صادر شده است.

وی ادامه داد: البته طبق آنچه قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) هم به آن تاکید دارد، به این ورزشکاران مهلتی برای استیناف داده شده تا اگر از خود در برابر نتیجه اعلام شده دفاعی دارند یا اینکه احیانا ناخواسته مرتکب دوپینگ شده اند، آن را اعلام کنند.

به گفته این مقام مسئول در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، پس از اتمام مهلت استیناف و در صورت عدم دریافت اعتراض، حکم نهایی در مورد ورزشکاران دوپینگی اعلام می شود. این مهلت دو هفته دیگر به پایان می رسد.

کد خبر 4943456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha