۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۳:۱۴

با اِعمال فشار از سوی دولت آمریکا؛

یک بازرگان کلمبیایی متهم به همکاری با ونزوئلا بازداشت شد

یک بازرگان کلمبیایی متهم به همکاری با ونزوئلا بازداشت شد

یک بازرگان کلمبیایی که به اتهام همکاری با دولت ونزوئلا تحت تحریم آمریکا قرار گرفته است، در سفر هوایی خود به مقصد ایران توسط مقامات جمهوری کیپ ورد در قاره آفریقا بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «آلکس ساب» بازرگان کلمبیایی وابسته به دولت ونزوئلا توسط مقامات جمهوری کیپ ورد در قاره آفریقا بازداشت شده است.

گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا ژوئیه سال گذشته این بازرگان کلمبیایی را به اتهام مشارکت در برنامه دولت ونزوئلا برای تولید و توزیع غذا میان جمعیت‌های محروم مورد تحریم قرار داد. اجرای این برنامه که از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، تاحدی به خاطر کمبود مواد غذایی است که در اثر فشارهای اقتصادی آمریکا بر ونزوئلا بوجود آمده است.

گفته می‌شود آلکس ساب- که ژوئیه ۲۰۱۹ از سوی وزارت دادگستری آمریکا به اتهام مدیریت جریان پولشویی و رشوه خواری در ونزوئلا تحریم شده- بر اساس اخطاریه پلیس بین الملل (اینترپل) که در میامی فلوریدا صادر شده بود، بازداشت شده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ساب در حالی بازداشت شد که هواپیمای حامل وی در پروازی از ونزوئلا به مقصد ایران در جمهوری کیپ ورد در حال سوخت گیری مجدد بود.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که ساب ۴۸ ساله و یک بازرگان کلمبیایی دیگر از قراردادهایی منتفع می‌شدند که بسیار بالاتر از ارزش واقعی خود برآورد شده و به برنامه توزیع غذای ونزوئلا موسوم به «کمیته های محلی برای عرضه و تولید» مربوط می‌شدند. وزارت خزانه داری آمریکا ساب و شرکتهایی که با این بازرگان مرتبط بودند را تحریم کرد.

گفتنی است که پیش از بازداشت آلکس ساب، دارایی‌های وی با ارزشی بالغ بر ۹.۲۸ میلیون دلار روز سه شنبه در کشور زادگاهش- کلمبیا- مسدود شد.

لازم به ذکر است که ظرف یکسال گذشته، وزارتخانه‌های خزانه داری و دادگستری آمریکا چندین فرد حقیقی و دست کم ۱۶ شرکت فعال در حوزه واردات غذا به کشور ونزوئلا را تحریم کرده است.

کد خبر 4948758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha