۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان:

طلاق در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت

طلاق در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت

سمنان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان با بیان اینکه ثبت طلاق طی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافت، گفت: در سال ۹۸ شاهد کاهش چهار درصدی ازدواج نیز بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله عبدی در نشست خبری ظهر پنج شنبه ویژه هفته قوه قضائیه با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان به میزبانی این اداره کل، ضمن اشاره به آمار طلاق و ازدواج ثبت شده استان طی سال ۹۸، توضیح داد: آمارها نشان می‌دهند که مقوله طلاق طی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه البته در سال گذشته ازدواج نیز چهار درصد کاهش یافته است، ابراز داشت: سه هزار و ۴۳۷ مورد ازدواج طی سال گذشته در دفاتر تحت نظارت دادگستری استان سمنان به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۲۱۲ مورد طلاق طی سال ۹۸ در سطح استان ثبت شده است، بیان کرد: درست است که این آمار نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است اما باید برای کاهش بیشتر این معضل همراهی ویژه‌ای بین همه دستگاه‌ها به خصوص نهادهای فرهنگی ایجاد شود.

عبدی در دیگر بخش سخنان خود درباره حدنگاری تثبیت اراضی و املاک ملی نیز توضیح داد: چهار میلیون هکتار اراضی ملی استان سمنان طی سال ۹۸ به ثبت رسیده و برای آنها سند صادرشده است.

وی با بیان اینکه این میزان ۴۰ درصد کل اراضی دولتی استان سمنان محسوب می‌شود، بیان کرد: کار کاداستر و صدور سند تک‌برگی مابقی اراضی در دست اجرا است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه کاداستر اراضی طبیعی طبق قانون به این اداره کل واگذار شده و البته سال ۹۸ نیز زمان پایانی پنج ساله طرح به اتمام رسید، بیان کرد: کاداستر و ثبت اسناد اراضی ملی در سطح استان ۴۰ درصد پیشرفت داشت که البته ۱۰ درصد از میانگین کشوری این طرح جلوتر هستیم هرچند باید همکاری و اهتمام بیشتری برای این موضوع صورت گیرد.

عبدی در پاسخ به سوالی درباره ثبت شرکت‌ها نیز، گفت: سال گذشته تأسیس ۷۰۷ شرکت و مؤسسه در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان ثبت شده و در سال جاری نیز کار ثبت تعدادی از شرکت‌ها در حال انجام است.

کد خبر 4958273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha