۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

شهرستان شدن محمدیه مطالبه به حق مردم است

شهرستان شدن محمدیه مطالبه به حق مردم است

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد ناحیه شهری مهرگان و افزایش جمعیت به ۱۲۰ هزار نفر، شهرستان شدن محمدیه از مطالبات به حق مردم است که باید آن را پیگیری و عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف اله سیاهکلی روز چهارشنبه در نشست شورای شهر و شهرداری محمدیه که در محل شهرداری محمدیه برگزار شد اظهار داشت: شهر محمدیه با بافت جمعیتی خوبی که دارد از شهرهای خوب استان است که با ساخت مسکن مهر که در سال‌های آینده بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای خواهد داد از ظرفیت بالایی برخوردار خواهد شد و نیازهای آن نیز بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: با حضور وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان در ۲۲ هکتار زمین آغاز شد که در آن ساخت واحدهای دو طبقه پیش بینی شده که می‌تواند زندگی آرام و بهتری را برای مردم نیازمند مهیا کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شمال قزوین زمین زیاد است و می‌توانیم در کنار تأمین مسکن کوچک برای افراد کم درآمد و محروم نسبت به ایجاد شهرک‌های باغ ویلایی برای طبقات دیگر جامعه اقدام کرده و از خروج سرمایه از استان برای خرید خانه در استان‌های شمالی و مناطق دیگر جلوگیری کنیم تا از اقتصاد استان وضعیت بهتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید خانه‌های مسکونی بتواند بستر آرامش مردم را مهیا کند و فضایی برای باغچه و لذت بردن از زندگی هم مهیا شود تا خانواده‌ها فقط درب و پنجره و دیوار نبینند.

سیاهکلی یادآور شد: این طرح می‌تواند بخشی از نیاز صنعتگران و افراد متوسط جامعه را تأمین کرده و زمین‌های موات و غیر کشاورزی ما را آباد کند و به رونق اقتصادی هم منجر شود.

رسالت مهم مدیران خدمت بی منت به مردم است

وی اظهار داشت: رسالت همه ما خدمت به مردم است تا کارآمدی نظام اثبات شود و مردم باور کنند می‌توانند در نظام اسلامی زندگی آرام و توأم با رفاه داشته باشند لذا مهمترین شاخصه ارزیابی مدیران باید این باشد که کمترین مراجعه مردمی از آن دستگاه به دفاتر نمایندگان صورت گیرد.

سیاهکلی گفت: ارزیابی ما فقط خدمت محوری و میزان پاسخگویی است و وابستگی مدیر به اشخاص و جناح‌ها اصلاً امتی ندارد و هر کس با هر گرایشی اگر متخصص باشد و با توانمندی و دلسوزی برای خدمت به مردم کار کند از نظر ما مدیر خوبی است.

وی افزود: مدیران باید روحیه نقد پذیری داشته باشند و پاسخگویی را وظیفه خود بدانند و با سوال شهروندان عصبانی نشوند و به نظر می‌رسد هر کس مسئولیت پذیرفت دیگر حتی غیبت کردن در مورد رفتار و مدیریتش اشکالی ندارد و همه باید ظرفیت انتقاد را داشته باشند.

نماینده قز وین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به دلیل خفقان رژیم ستم شاهی، انقلاب کردند لذا امروز باید آزادانه بتوانند انتقاد کنند و راه برای بیان مشکلات و سوال کردن باز باشد و همه بدانیم که رئیس نیستیم بلکه خادم مردم هستیم.

وی بیان کرد: مدیر باید خادم، پرکار، پاک دست، توانمند، نقد پذیر باشد و پس از آموزش و اثبات توانمندی وارد مدیریت شود و امروز بعد از گذشت ۴۰ سال سپردن مسئولیت به افراد ضعیف و ناتوان معنا ندارد.

سیاهکلی در خصوص حل مشکلات این شهر گفت: باید جلسه شورای اداری در این شهر تشکیل شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند تا در محل بتوانیم برای حل مسائل تصمیم بگیریم.

وی یادآور شد: جابجایی دوربین‌های ایستگاه عوارضی اتوبان قزوین به کرج برای کاهش بار مالی وارد شده به شهروندان مهرگان و محمدیه ضروری است و باید با حضور مسئولان کشوری این موضوع را حل کنیم.

وی در خصوص پیگیری تقسیمات کشوری، تأمین نیازهای شهر محمدیه و مهرگان قول مساعدت داد.
 

کد خبر 4963362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha