۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۷

در گفتگو با مهر اعلام شد:

سناریوهای مجلس برای نحوه برگزاری کنکور/ برگزاری در شب یا فضای باز

سناریوهای مجلس برای نحوه برگزاری کنکور/ برگزاری در شب یا فضای باز

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: شرایط برگزاری کنکور بررسی می شود، چندین سناریو مطرح است که می توان به تعویق کنکور، برگزاری کنکور در شبها و برگزاری کنکور در چند روز به جای یک روز اشاره کرد.

احمد نادری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بررسی تعویق کنکور ۹۹ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حجم عظیمی از درخواست و تماس‌ها برای من و دیگر اعضای کمیسیون آموزش ارسال می‌شود و اکثر درخواست‌ها این است که، فکر جدی برای تاریخ کنکور شود.

وی ادامه داد: این درخواست‌ها عمدتاً ناشی از پیک دوم کرونا است که شایع شده است، در حال حاضر نیز شاهد هستیم که اخبار فوتی‌های کرونا به ۱۵۰ رسیده است یعنی همانند روزهای اول شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: لذا ترسی که کنکوری‌ها و خانواده آنان دارند کاملاً قابل درک است، بنابراین در هفته جاری یکی از دستور کارهای ویژه کمیسیون آموزش، بررسی شرایط کنکور خواهد بود.

نادری ادامه داد: یکی از امکان‌ها که بسیار مطرح شده است به تعویق افتادن کنکور ۹۹ است، منتهی اگر قرار باشد کنکور با تأخیر برگزار شود، بحث ورود به دانشگاه و نظم ترم تحصیلی سال جدید بهم می‌ریزد و ممکن است ترم مهرماه نداشته و از بهمن ماه ترم شروع شود این یکی از امکان‌ها است.

وی با بیان اینکه امکان‌های دیگر نیز وجود دارد افزود: امکان دیگر این است که کنکور به جای یک روز در چند روز برگزار شود و یا اینکه در فضاهای باز برگزار شده و تمهیدات لازم اندیشیده شود که تجمعی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: ساعات برگزاری کنکور نیز خیلی مهم است مثلاً یکی از پیشنهادها این است که کنکور شب‌ها برگزارشود، چراکه شب دیگر نیاز به استفاده از خنک کننده ها و کولرها که خود از عوامل انتشار ویروس هستند نیست.

وی با بیان اینکه چندین سناریو مطرح است که باید در کمیسیون آموزش بحث شود، افزود: مطمئناً درباره این موضوع در یک جلسه به تفاهم نخواهیم رسید، حتماً از مسئولان وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش خواهیم خواست دراین جلسات حاضر شده و با توجه جمیع نظرات یک تصمیم می‌گیریم که به صلاح و صواب نزدیک تر باشد.

وی درباره اصلاح سهمیه‌های کنکور و رایزنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص با کمیسیون آموزش نیز گفت: هنوز کمیسیون آموزش به آن معنی شکل نگرفته که تعاملی باشد، ولی قاعدتاً هر موضوعی که باشد باید در صحن کمیسیون مطرح شود باید دید نظرات دوستان شورا چیست و آنجا نیز بحث خواهیم کرد.

کد خبر 4965602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      9 0
      شب؟نمیشه بابا
    • عبد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      2 7
      چون آزمون بسیار پر استرسی تغییر در ساعت بیولوزیک و بر گزاری امتحان در شب مورد تایید نمی باشد. شاید بهترین شیوه رعایت فاصله و استفاده از ماسک باشد. البته کمیته پزشکی باید تایید کند.
    • نظام قدیم باید ۱۴۰۰ تمدید بشه IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      5 5
      سلام خواهش می کنم کنکور نظام قدیم برای ۱۴۰۰ تمدید کنید مرسی
    • اشنا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 12
      ظاهرا با این وضع پاییز بهتر نخواهد بود پس بهتره برگزار کنین و در شب هم برگذار کنین
    • تمدید کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰ IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 3
      سلام تورو خدا شب برگزار نکنید .تورو خدا کنکور نظام قدیم برای ۱۴۰۰ تمدید کنید خواهش می کنم از مسئولان
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      1 5
      سلام تورو خدا کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰ تمدید بشه یکم فکر نظام قدیم باشید
    • ممد NO ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      7 0
      هر وقت شما راضی شدین که اعضای خانواده خودتون رو همراه ما بره سر جلسه ی کنکور بشینه اونم تو شهرستان ها ، ما دانش آموز های کنکوری هم بدون هیچ اعتراضی میریم سر جلسه آزمون رو میدیم ، فقط مسئولین باشن
    • . IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      4 2
      توروخدا یه کم بفکرباشین مامیخواهیم بریم دانشگاه نمیخایم که بمیریم گذشته ازین جون خونواده هامون چی😑😑😑
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      1 1
      توروخدااا خواهش میکنم کنکور ۱۴۰۰ ب صورت نظام قدیم برگزار شه ماهزینه کلاس اموزشی و خرید سه سال کتاب نداریم بعدشم زمان کنکور تغییر بدید لطفاااااااا
    • کنکوری IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 0
      تو رو خدا کنکور تغییر ندید مگه قرار شرایط بهتر بشه ما بچه ها خسته شدیم ۱۴ ماهه درگیر هستیم شما برگزار کنید هرکسی تمایل داشت شرکت‌می کنه بخدا ما خسته ایم
    • محسن IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      1 0
      بنده بعنوان یکی از صدها هزار داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری از مجلس محترم و شورای عالی انقلاب فرهنکی عاجزانه درخواست میکنم سهمیه های ناعادلانه در کنکور را حل و فصل کنید