۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴

رییس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان خبر داد:

راه اندازی بیمارستان بحران رفسنجان به دلیل شیوع کرونا

راه اندازی بیمارستان بحران رفسنجان به دلیل شیوع کرونا

رفسنجان- رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان را نگران کننده خواند و گفت:به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم افتتاح مرکز بحران بزودی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی موسوی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دهم تیرماه انتقال بیماران مبتلا به کرونا را از بیمارستان به مرکز بحران آغاز کرده‌ایم. ضمن اینکه در بیمارستان بحران فقط بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت شده است بستری می‌شوند.

وی بیان کرد: در رفسنجان با روند افزایشی مبتلایان روبرو هستیم لذا از شهروندان شهرستان می‌خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از شرکت در تجمعاتی مانند مراسم عروسی، ختم، دورهمی ها، میهمانی ها که میزان ابتلاء به ویروس در آنها بیشتر است، خودداری کنند.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر بخش‌های ICU کرونا، فوق تخصصی و بخش بستری بیماران کرونا بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مرکز بحران منتقل شده‌اند.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان ابراز داشت: بیماران قبل از آمدن جواب تست در بخش بیماران مشکوک به کرونا بستری می‌شوند که در حال حاضر ۲۱ بیمار در مرکز بحران بستری هستند که سه نفر آنها در ICU و هشت بیمار در بخش مشکوک به کرونا بستری هستند.

موسوی بر لزوم استفاده از ماسک در بیرون از منزل تاکید کرد و افزود: وقتی در مواجهه با افراد دیگران قرار می‌گیریم حتماً باید از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا آمبولانس مجزا در نظر گرفته شده و تمام سیستم مرکز بحران از جمله خدمات، غذا و حتی امحاء زباله‌های این مرکز به صورت مجزا انجام می‌شود و ورود همراه بیمار به این مرکز ممنوع است.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان تصریح کرد: مرکز بحران دارای یک دستگاه دیالیز برای بیمارانی که به دیالیز احتیاج پیدا کنند مجهزاست.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر پنج پزشک متخصص عفونی و داخلی، ۴۰ پرستار، ۱۳ کمک پرستار، چهار نگهبان، هشت نیروی خدمات، یک نفر مسئول اموردارویی و یک نفر تکنیسین دارویی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی مراسم افتتاح رسمی بیمارستان بحران رفسنجان به زودی با حضور مقامات و مسئولان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4965848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha