۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰

تذکر نژادبهرام در خصوص عملکرد شهرداری در حادثه کلینیک سینامهر

تذکر نژادبهرام در خصوص عملکرد شهرداری در حادثه کلینیک سینامهر

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد شهرداری در آتش سوزی کلینیک سینامهر گفت: شهرداری باید اسامی ساختمان های نا ایمن در تهران را منتشر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام در ابتدای تذکر خود پس تقدیر از عملکرد آتش نشانی و همه دست اندرکاران در نجات ۲۵ نفر در ساختمان کلینیک سینا گفت: سوال من از آقای شهردار منطقه است و می‌خواهم که پاسخ بدهند. اول اینکه کاربری ساختمان مسکونی بوده و ضوابط مسکونی را هم رعایت کرده است. بر همین اساس یک فرم تخلف ماده ۱۰۰ تهیه می‌شود و حکم می‌گیرد و تجدیدنظر هم حکم می‌گیرد. پس چرا اجرا نمی‌شود؟

عضو شورای شهر افزود: درست است که ما به طور متوسط ۷۰ هزار پرونده ماده ۱۰۰ داریم که هنوز احکامش اجرا نشده، درست است که ماهانه به طور متوسط ۷۰-۶۰ پرونده در کمیسیون‌های ماده صد داریم که داریم بررسی می‌کنیم که در طول سال حدود سیزده تا چهارده هزار پرونده می‌شود اما برای من جالب بود که در واقع این مورد کنار شهرداری بوده است! اصلاً تغییر کاربری صورت نگرفته، چرا باید روی حیاط پوشیده شود؟ چرا حکم داشته و اجرا نشده؟ چرا باید نیم طبقه گذاشته شود روی پشت بام و حکم اجرا نشود؟ اگر یک مغازه داری یک کم بیاید جلو تر از حد تعیین شده سریع نیوجرسی‌های شهرداری دم در مغازه گذاشته می‌شود و اجازه کار به مغازه دار داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی از مسکونی به اداری تغییر کاربری بدهد سریع نیوجرسی‌ها جلوی در ساختمان است، پس چرا برای این ساختمان نیوجرسی نگذاشتید؟

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: سوال بعدی من در ارتباط با اخطارهایی است که آتش نشانی به این ساختمان داده است، چرا پیگیری نشده است؟ این دو سوال، سوال‌های اساسی است که من از شهرداری دارم. چرا پیگیری نکردید تا حکم توقف کار بگیرید؟ چرا احکام صادره را اجرا نکردید؟

وی افزود: شهرداری باید اسامی ساختمان‌های ناایمن در تهران را منتشر کند.

کد خبر 4966355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha