۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

در صحن علنی مجلس؛

یک فوریت طرح اصلاح قانون استخدامی معلمان حق‌التدریس تصویب شد

یک فوریت طرح اصلاح قانون استخدامی معلمان حق‌التدریس تصویب شد

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۱۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر با دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

در ادامه جلسه یک فوریت این طرح هم به رأی مجلس گذاشته شد که وکلای ملت با ۱۶۳ رأی مخالف، ۴۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

علی علیزاده به عنوان یکی از متقاضیان بررسی این طرح، گفت: این طرح به امضای ۱۳۰ نماینده مجلس رسیده است.

وی بیان کرد: طبق قانون جذب نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی، روند استخدام برای نیروهای شاغل در آموزش و پرورش شامل خرید خدمتی‌ها، معلمان پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و معلمان آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تعیین شده است و باید آموزش و پرورش امسال نسبت به جذب این افراد اقدام کند.

نماینده مردم مراغه در مجلس تصریح کرد: طبق این قانون باید آزمون استخدامی برگزار شود و آن‌ها باید در یک دوره آموزشی شرکت کرده و سپس آزمون استخدامی دهند که اجحاف در حق آنان است و بر این اساس، باید این قانون اصلاح شود.

کد خبر 4968968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha