۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۶

راه‌یافتگان نیمه‌نهایی جشنواره داستان خلاقانه حیرت مشخص شدند

راه‌یافتگان نیمه‌نهایی جشنواره داستان خلاقانه حیرت مشخص شدند

شیراز- اسامی داستان‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه خلاقانه سال حیرت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در متن اطلاعیه دبیرخانه جشنواره آمده است که ضمن تبریک به دوستان راه یافته به این مرحله، لازم است توضیحات مختصری در این رابطه داده شود (توضیحات مفصل، شامل گزارش روند و روش و روال داوری و مسائل دیگر، در کتاب سال حیرت ویژه جشنواره، در زمان اختتامیه، منتشر خواهد شد). آثار اعلام شده، بعد از دو مرحله داوری از بین ۸۳۱ اثر دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره انتخاب شده‌اند.

در مرحله نهایی، از بین این ۳۵ اثر، ۱۰ اثر برگزیده نهایی توسط هیئت داوران جشنواره انتخاب و از میان آن آثار، دو اثر برتر، توسط هیئت داوران و اعضای باشگاه برگزیدگان حیرت (برگزیدگان نهاییِ دوره‌های پیشین جشنواره)، به صورت مجزا انتخاب خواهند شد.

نتایج نهایی جشنواره، در مراسم اختتامیه و طبق جدول زمانیِ درج شده در فراخوان، در نیمه اول مهرماه ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد. ۹ داور دوره پنجم جشنواره، در اختتامیه معرفی خواهند شد؛ داوران و اعضای باشگاه برگزیدگان حیرت از اسامی داستان نویسان مطلع نیستند و آثار، بدون نام نویسنده تحویل آنها شده و خواهد شد.

به دلیل اهمیت پنهان ماندن نام هنرمندان صاحب آثار تا پایان داوریِ نهایی، در این مرحله تنها اسم داستان‌های برگزیده منتشر شده است. با توجه به نسبی بودن هرگونه داوری در هنر، حذف شدن یک اثر در هر مرحله از داوری، الزاماً دلیل بر ضعف آن اثر نبوده و تنها در مقایسه با سایر آثار داوری شده و خط و مشی زیبایی شناختیِ جشنواره، این اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی راه یافتگان نیمه نهایی دوره پنجم جشنواره داستان کوتاه خلاقه حیرت در پایگاه اینترنتی جشنواره قرار دارد.

کد خبر 4978930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha