۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۲

سیاوش لطفی با مهر مطرح کرد؛

یک لالایی آرامش‌بخش برای روزهای بحرانی/ «من این می‌گویم و...»

یک لالایی آرامش‌بخش برای روزهای بحرانی/ «من این می‌گویم و...»

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «دایان» از انتشار قریب‌الوقوع تازه‌ترین آلبوم این مجموعه با عنوان «من این می‌گویم و دنباله دارد شب» خبر داد.

سیاوش لطفی آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «دایان» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طی هفته‌های اخیر آخرین کارهای مربوط به تازه‌ترین آلبوم گروه را انجام داده‌ایم که به‌زودی با عنوان «من این می‌گویم و دنباله دارد شب» توسط موسسه «خانه هنر خرد» به مدیریت علی صمدپور در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی درباره این آلبوم توضیح داد: آلبوم «من این می‌گویم و دنباله دارد شب» تشکیل شده از ۸ قطعه موسیقی مختلف که تلاش کرده‌ایم در قالب آن‌ها با تمرکز روی نواها و نغمه‌هایی که ما در ایران به آن‌ها لالایی می‌گویم، شرایط و ترکیب جدیدی را ایجاد کنند و بتوانند با در نظر گرفتن مولفه‌های موسیقایی، فضای جدیدی را پیش روی مخاطبان قرار دهند.

لطفی ادامه داد: عمده قطعات این آلبوم بیشتر به فضایی می‌پردازد که انسان در آن نیازمند تمرکز و آرامش بیشتری است که فارغ از دغدغه‌های روزانه به آن توجه می‌کند. فضایی که عمدتاً در لالایی‌ها تجلی پیدا کرده و موجب آرامشی می‌شود که در کشورهای مختلف پیرو سبک مستقلی از موسیقی است.

این آهنگساز افزود: برای تولید و گردآوری این آلبوم پژوهش‌های زیادی صورت گرفته تا بتوانیم با استخراج نواها و آواهایی که مربوط به لالایی ایران و کشورهای مختلف می‌شود، نوعی از موسیقی را به مخاطبانمان ارائه دهیم که بتواند به سهم خود معرف فضای جدیدی از موسیقی باشد. به هر رو این روزها روزهای بحران زده‌ای است که همه اوضاع و احوال را به هم زده، شرایطی که شاید موسیقی بتواند با تکیه بر آواها و نغمه‌های کهن سرزمین‌های مختلف، کمی نسبت به بهتر کردن اوضاع روحی انسان‌ها کمک کند.

وی درباره نحوه فعالیت‌های گروه موسیقی «دایان» نیز گفت: مجموعه «دایان» یک گروه کُر متشکل از صدای هشت هنرمند در قالب چهار صدای بم، بم تر، زیر و زیرتر است که عمده فعالیت‌های خود را مبتنی بر موسیقی فولک مناطق مختلف ایران متمرکز کرده‌اند. کما اینکه کلید واژه «دایان» نیز در مناطق غربی ایران به معنای مادران است که با موضوع چند صدایی گروه ما نزدیکی‌های فراوانی دارد.

کد خبر 4979696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha