۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

کاهش ۴۷ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات نسبت به سال گذشته

کاهش ۴۷ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۱۶۰ مورد ماموریت امداد و نجات انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۴۷ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۸ تیرماه سال جاری در سطح کشور با توجه به رخداد حوادث مختلف ۹ هزار و ۱۶۰ مورد مأموریت امداد و نجات توسط نجات گران و امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ هزار و ۱۸۹ مأموریت، شاهد کاهش ۴۷ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات هستیم.

وی افزود: بیشترین مأموریت امداد و نجات در روزهای گذشته به ترتیب در استان‌های مازندران با ۹۳۹ مورد (۱۰ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات)، اصفهان با ۷۳۳ مورد (۸ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات) و گلستان با ۶۱۸ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات) بوده است.

سهم ۵۴ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات ترافیکی در روزهای گذشته از همه مأموریت‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر سهم ۵۴ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات ترافیکی در روزهای گذشته از همه مأموریت‌های امدادی، گفت: از ابتدای سال جاری در محورهای برون شهری ۳۱ استان کشور ۴ هزار و ۹۲۸ مورد مأموریت امداد و نجات در حوادث ترافیکی (جاده‌ای) انجام شده که منجر به اعزام ۳ هزار و ۲۰۱ مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۹۴۱ مصدوم در محل حادثه شده که از جهت تعداد مأموریت امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۵.۵ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات ترافیکی (جاده‌ای) در محورهای برون شهری هستیم.

به گفته وی، بیشترین مأموریت امداد و نجات ترافیکی به ترتیب در استان‌های گلستان با ۴۷۴ مورد (۹.۶ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی)، مازندران با ۴۲۴ مورد (۸.۶ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) و اصفهان با ۳۳۵ مورد (۶.۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) انجام شده است.

رهاسازی ۱۱۰۰ مصدوم در حوادث ترافیکی برون شهری

ولی پور درباره انجام عملیات نجات فنی (رهاسازی) مصدوم در حوادث ترافیکی برون شهری، تاکید کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در محورهای برون شهری کشور ۹۱۱ عملیات نجات فنی توسط نجات گران جمعیت هلال احمر انجام شده و یک هزار و ۱۰۰ مصدوم محبوس در خودرو نجات یافتند که از نظر تعداد عملیات نجات فنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۵۷ درصدی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی به ترتیب در استان‌های کرمان با ۹۱ مورد (۱۳ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی)، قزوین با ۵۱ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) و فارس با ۵۰ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) انجام شده است.

کد خبر 4980886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدزمانی IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      افرین برشما غیور مردان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بخودمان میبالیم که تا الان 76 نفر زنده از زیر اوار خارج کردین احسن برشما