۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوجین در هفته ازدواج

ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوجین در هفته ازدواج

مدیر گروه روانشناسی و مشاوره وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از نیمی از ۳۵۰ مرکز مشاوره در سطح کشور، به مناسبت هفته ازدواج خدمات مشاوره رایگان به جوانان ارائه می‌دهند.

مریم نجابتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضیح در خصوص ارائه خدمات مشاوره رایگان به جوانان در هفته ازدواج، گفت: معاونت جوانان وزارت ورزش با توجه به فرارسیدن هفته ازدواج، اطلاعیه‌ای در خصوص ارائه خدمات مشاوره پیش و پس از ازدواج را صادر و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده اغلب مراکز خدمات مشاوره خانواده وابسته به وزارت ورزش، خدمات خود را در این هفته به صورت رایگان به متقاضیان ارائه می‌دهند.

مدیر گروه روانشناسی و مشاوره وزارت ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه در حال حاضر شاهد استقبال خوب جوانان از خدمات مشاوره به ویژه در شهرستان‌های کشور هستیم. به علاوه بسیاری از مشاوران و کارشناسان مشارکت کننده در این طرح نیز به برگزاری دوره‌های مجازی و آنلاین از طریق فضای مجازی و در برنامه اینستاگرام پرداخته‌اند.

نجابتیان با اشاره بر ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوجین نیازمند، توضیح داد: به طور کلی مراکز مشاوره ما در طول سال نیز به خانواده‌های نیازمند خدمات مشاوره را به صورت رایگان ارائه می‌دهد و با شناسایی این عزیزان پنج جلسه مشاوره رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه شناسایی زوجین نیازمند به مشاوره رایگان نیز عنوان کرد: تمام ادارات کل وزارت ورزش و جوانان سطح کشور ماهانه دوره‌های آموزشی ازدواج و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برگزار می‌کنند که در این دوره‌ها افراد مدنظر شناسایی می‌شوند و به مراکز وزارت ورزش و جوانان معرفی می‌شوند. به علاوه زوجینی که برای آزمایش پیش از ازدواج یا دادگاه هنگام طلاق مراجعه می‌کنند نیز با هماهنگی‌های انجام شده با این مراکز، شناسایی و خدمات مشاوره رایگان به آنها ارائه می‌شود.

مدیر گروه روانشناسی و مشاوره وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۰ الی ۳۵۰ مرکز مشاوره تخصصی وزارت ورزش در سطح کشور فعال هستند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۱۳۰ الی ۱۴۰ مرکز در تهران هستند. در حال حاضر نیز بیش از نیمی از مراکز کل کشور در کمپین «مشاوره رایگان» مشارکت کرده و در حال ارائه خدمات رایگان هستند.

نجابتیان با توضیح درباره نحوه اطلاع رسانی برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان در هفته ازدواج، تصریح کرد: ارائه این خدمات از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی، زیرنویس رسانه ملی، حضور مدیران معاونت جوانان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و غیره اطلاع رسانی شده و متقاضیان با تماس با این مراکز امکان استفاده از خدمات آنها را دارند.

کد خبر 4984275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha