۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

پویش ازدواج آسان در قزوین راه انداری می شود

پویش ازدواج آسان در قزوین راه انداری می شود

قزوین- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با راه اندازی پویش ازدواج آسان در قزوین، تشکیل خانواده با روش های ساده و بدون تشریفات را در میان زوج های جوان ترویج می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیدخام روز دوشنبه در بازدید از مؤسسه خیریه ازدواج آسان در قزوین گفت: در شرایطی که اقتصاد بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بیماری کرونا دچار آسیب شده شاهد افزایش قیمت‌ها نیز هستیم که نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

وی افزود: گرانی کالاها بویژه لوازم خانگی موجب شده برخی زوج‌های جوان در تشکیل زندگی جدید و تأمین وسایل مورد نیاز دچار چالش جدی شوند که برای آن نیز باید فکری کرد.

بیدخام تصریح کرد: در این شرایط ابتدا باید با فرهنگ سازی برای ترویج ازدواج‌های آسان اقدام کنیم تا از تشریفات اضافی دوری شود و الگوهای عملی مناسبی هم به زوج‌های جوان ارائه کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج، ضروری است پویش ازدواج آسان و به دور از تجملات در قزوین راه اندازی شود.

بیدخام اظهار داشت: از دستگاه‌های حمایتی و خیرین و نیز تشکل‌های مردمی انتظار می‌رود ضمن ترویج ازدواج آسان و ارائه آموزش‌های لازم قبل و بعد از ازدواج به پایداری و تقویت بنیان خانواده‌ها کمک کنند.

بیدخام با اشاره به شرایط ناشی از ویروس کرونا تصریح کرد: ممنوعیت برگزاری مراسم جشن عروسی در تالارها، اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی از نکات مهمی است که باید به آن اهمیت دهیم و همه خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

وی بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان و خیرین در راستای عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پویش ازدواج آسان و بدون مراسم را اجرا خواهند کرد.

بیدخام تصریح کرد: برگزار نشدن جشن‌های عروسی و سایر اجتماعات فرصتی ایجاد کرده تا بتوانیم با تشویق و ترویج ازدواج ساده و آسان، آگاهانه و پایدار به زوج‌های جوان کمک کنیم.

بیدخام اظهار داشت: برخی آداب و رسوم غلط و دست و پاگیر می‌تواند مانع بزرگی در مسیر ازدواج جوانان باشد که باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای دوری از این رسوم اشتباه اقدام کنیم.

وی گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تهیه جهیزیه در حد نیاز و توجه ویژه به آموزش و کسب مهارت‌های زندگی از جمله کارهایی است که می‌تواند با کمک تشکل‌های مردم نهاد عملیاتی شود.

کد خبر 4990156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha