۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۳

رئیس سازمان غذا و دارو:

داروی «رمدسیویر» فقط توزیع بیمارستانی دارد/ کمبود دارو نداریم

داروی «رمدسیویر» فقط توزیع بیمارستانی دارد/ کمبود دارو نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با روند توزیع داروی «رمدسیویر» برای بیماران کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

محمدرضا شانه ساز در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح وضعیت توزیع داروی «رمدسیویر» در کشور پرداخت و اظهار داشت: این دارو به صورت سهمیه‌ای در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته تا در بیمارستان‌ها توزیع شود.

وی با تاکید بر توزیع بیمارستانی داروی رمدسیویر، تصریح کرد: قرار نیست این دارو در خارج از بیمارستان‌ها عرضه شود.

شانه ساز در عین حال افزود: داروی رمدسیویر هنوز وارد پروتکل درمانی نشده و فعلاً به عنوان یکی از داروهای پیشنهادی برای درمان کووید ۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با تأمین داروهای مورد نیاز فصل سرد سال، گفت: تولید و تهیه داروهای مورد نیاز برای بیماری‌های فصل پاییز و زمستان در دستور کار قرار دارد و از این حیث کمبودی نخواهیم داشت.

کد خبر 4994800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 0
      جناب شانه ساز تا کمبود را چگونه معرفی کنید؟ وقتی این دارو را بصورت سهمیه ای به دانشگاهها میدهید و هنوز هم وارد پروتکل درمانی نکرده اید یعنی اینکه این دارو بهمقدار کم موجود دارید.با حرف که نمیشود درمان
    • نادر IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 0
      وقتی کشورهای پیشرفته میگویند که این دارو اثر دارد و شما بعد از یک ماه هنوز واردپروتکل درمانی نکرده ایدو به میزان سهمیه ای به دانشگاهها میدهید و در داروخانه موجود نیست یعنی کمبود دارید.فکری اساسی بکنبد
    • مسعود IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 0
      اگر کمبود دارو نداریم پس چرا این دارو بصورت سهمیه ای عرضه می شود .چرا تحویل داروخانه ها نمی شود؟ چرا؟ این دارو اثر بخشی خیلی خوبی دارد پس چرا آمار بهبود یافتگان خیلی بیشتر نمیشود؟
    • زارعی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      جناب شانه ساز کمی بجای اینکه آدرس اشتباه بدهید لطفاً پیگیری جدی برای جذب اعتبار و حمایت از شرکت های دارو سازی بکنید تا کمبودها جبران شود.روسیه دارد واکسن تزریق میکند آنوقت شما دارو ندارید؟