۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰

از فردا؛

بارش باران در راه گیلان/ دمای هوا ۴ تا ۹ درجه کاهش می یابد

بارش باران در راه گیلان/ دمای هوا ۴ تا ۹ درجه کاهش می یابد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران از عصر فردا (جمعه) در استان، گفت: دمای هوا ۴ تا ۹ درجه کاهش می یابد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای پایدار طی ۳۶ ساعت آینده در منطقه است، اظهار کرد: برای این مدت آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد در پاره‌ای از مناطق رگبار موقتی باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی به ورود سامانه ناپایدار و خنک و بارشی از عصر و شب جمعه به منطقه اشاره کرد و گفت: افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی و وزش باد همراه با رعد و برق و مواج بودن دریا تا اواسط هفته آینده پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه آسمان امروز استان گیلان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در این مدت ۴ تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه برای روز شنبه نیز آسمان استان گیلان قسمتی ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است، افزود: دریا نیز برای فعالیت‌های دریانوردی از امروز تا شنبه نامناسب پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به شدت بارش باران و غرق آب شدن شالیزارها، از کشاورزان خواست با باز کردن خروجی‌های مزارع، از خسارت به محصول برنج جلوگیری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین از شهروندان و مسافران خواست به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، از مستقر شدن نزدیک رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 4997902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha