۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۵۹

گزارش تصویری؛

عزاداری شب و روز تاسوعا در گناوه با رعایت الزمات بهداشتی

عزاداری شب و روز تاسوعا در گناوه با رعایت الزمات بهداشتی

گناوه- مراسم عزاداری هیئت های مذهبی واقشار مختلف مردم شهرستان گناوه هم‌زمان با تاسوعای حسینی با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین‌های سوگواری تاسوعای حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع))و یاران باوفایش همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در شهرهای گناوه و بندر ریگ و روستاهای شهرستان گناوه همانند سایر نقاط ایران اسلامی و همگام با همه سوگواران و عزاداران حسینی در سراسر جهان برگزاری شد.

هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه امسال نیز با وجود شیوع کرونا با شور و شعور حسینی در حال برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش هستند و در شب و روز نهم محرم، تاسوعای حسینی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در روز تاسوعای حسینی در شهرها و روستاهای این شهرستان بیان کرد: امسال با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی مسئولان، برگزاری مراسم‌های عزاداری در روز تاسوعای حسینی از سوی هیئت‌های مختلف مذهبی در شهرستان گناوه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

عبدالحمید شیخی با تقدیر از همراهی و همکاری خوب هیئت‌های مذهبی شهرستان در رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: در سایه همکاری و تعامل بسیار خوب هیئت‌های مذهبی شهرستان و مردم مؤمن و ولایتمدار مراسم دهه نخست محرم امسال در بهترین شرایط ممکن برگزار شد.

وی یادآور شد: در دهه محرم امسال با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا، ما شاهد همکاری و تعامل بسیار خوبی از سوی هیئت‌های مذهبی شهرستان بودیم و هیچ گونه مشکلی در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری به‌وجود نیامد.

وی گفت: برگزاری مراسم‌های مختلف با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از ویژگی‌های ایام محرم امسال بود که به نحو احسن از سوی هیئت‌های عزاداری این شهرستان رعایت شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: کمیته نظارت و بررسی مراسم و آئین‌های محرم شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه متشکل از یک تیم ۹ نفره با نام خادمین سلامت نیز در تمام مدت برگزاری مراسم بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند و توزیع ماسک بین عزاداران حسینی در هیئت‌های مختلف به طور مستمر انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین هیئت‌های مذهبی و مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان گناوه امشب هم نوا با سراسر ایران اسلامی ندای لبیک یا حسین (ع) سر خواهند داد.

کد خبر 5011079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha