۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰

پنجره مهر؛

بسته‌های معیشتی جایگزین نذر ۳۰ ساله در روز عاشورا

بسته‌های معیشتی جایگزین نذر ۳۰ ساله در روز عاشورا

مشهد -ـ هیئت عاشورای حسینی مشهد که هر سال در روز عاشورا سفره اطعام اباعبدالله (ع) را برای هزار نفر تدارک می دیدند، امسال بسته های معیشتی را جایگزین این نذر ۳۰ ساله کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوع کرونا و وضعیت قرمز برخی از استان‌ها باعث شد که مسئولان در ستادملی کرونا محدودیت‌هایی را برای برگزاری مراسم عزاداری و توزیع نذری اعمال کنند.

اما این محدودیت‌ها باعث نشد که هیئات برنامه‌های خود را به طور کامل انجام ندهند؛ هیئات سعی کردند برنامه‌های هر ساله را با نوآوری‌هایی همراه کرده و آن‌ها را به گونه‌ای دیگر اجرا کنند.

یکی از این هیئات، هیئت عاشورای حسینی مشهد است که هر ساله بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز عاشورا مهمان سفره اطعام اباعبدالله (ع) بودند.

این هیئت که در سال ۶۸ تأسیس شده، تا امروز هر سال پس از ۱۰ روز اقامه مجلس عزای حسینی، در روز عاشورا ۵ دیگ شله، غذای ویژه و محبوب مشهدی‌ها در این روز را برای اطعام عزاداران طبخ می‌کردند.

امسال که این امکان برای بانیان هیئت فراهم نبود، آن‌ها به جای مجلس روضه و این اطعام، همان مواد غذایی مورد نیاز تهیه شله های روز عاشورا را در قالب بسته‌های معیشتی جایگزین این برنامه هر ساله کردند تا اطعام هر ساله این بار اینگونه به دست نیازمندان رسید.

رجبعلی اکبرزاده بانی این نذر که هر ساله به نیت سلامتی همسرش آن را در روز عاشورا ادا می کرد، ۶ ماه است که بار سفر از دنیا بسته و در این دنیا نفس نمی کشد اما نذر او همچنان برپاست.

حال فرزندان این بانی، به برکت اطعام اباعبدالله (ع) برای اهالی خانه و همسایه‌ها امسال تنها دیگ کوچکی را تدارک دیدند تا با توزیع آن، چراغ این اطعام ۳۰ ساله به صورت نمادین روشن بماند.

کد خبر 5011533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha