۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

مشیر المصری:

تشکیلات خودگردان فلسطین باید از توافق اسلو خارج شود

تشکیلات خودگردان فلسطین باید از توافق اسلو خارج شود

یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین باید از توافق اسلو خارج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشیر المصری یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با المیادین درخصوص توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی و اولین پرواز مستقیم تل آویو به ابوظبی اظهار داشت: ما در برابر روز سیاهی قرار داریم. اقدامی که امارات و حکام آن مرتکب شدند، شرم آور است.

وی با بیان این مطلب افزود: حکام امارات برای بهبود چهره اشغالگران اسرائیلی و اجرای معامله قرن تلاش می کنند. مسئولان امارات در حال حاضر لباس صهیونیستی به تن کرده اند نه لباس عربی.

مشیر المصری در ادامه، نسبت به هروله رژیم های عربی در عادی سازی روابط با تل آویو و قدم گذاشتن در مسیر امارات هشدار داد و تاکید کرد: فلسطینی ها صاحبان حق هستند و کسی حق ندارد به جای آنها تصمیم گیری کند.

این رهبر جنبش حماس خاطرنشان کرد: وحدت مواضع فلسطینی و تدوین استراتژی آزادسازی ملی گزینه نخست [در برابر رژیم صهیونیستی] است که باید به آن توجه کرد. تشکیلات خودگردان فلسطین باید از توافق اسلو خارج شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: میان موضع رسمی کشورهای عربی و مواضع ملتهای عربی در حمایت از قضیه فلسطین تفاوت وجود دارد. در حال حاضر نکته ای که وجود دارد اجماع فلسطین در رابطه با توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی است و تمامی گروههای فلسطینی با اقدام اخیر ابوظبی مخالف هستند.

مشیر المصری، تشدید مقاومت را تنها گزینه راهبردی در برابر ذلت پذیری برخی رژیم های عربی دانست.

گفتنی است تل آویو و ابوظبی اخیراً طی توافقی عادی سازی روابط با یکدیگر را که طی سالهای گذشته به صورت پنهانی بود، علنی کردند. این اقدام امارات با موجی از واکنش های منفی در سطح منطقه و جهان مواجه شده است تا جایی برخی شخصیتها و مردم کشورهای عربی و مسلمان خواستار بسته شدن سفارت امارات در کشورهایشان شده اند.

کد خبر 5012857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha