۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴

در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

نامه «مقتدایی» به رئیس‌جمهور برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان

نامه «مقتدایی» به رئیس‌جمهور برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان

نماینده مردم اصفهان در مجلس از ارسال نامه به رئیس‌جمهور برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مقتدایی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع قانون تسهیل ازدواج جوانان و بر زمین ماندن قانون آن یکی از نواقص جدی اجرای قانون در کشور ما است.

وی متذکر شد: در سال ۸۴ قانون تسهیل ازدواج جوانان به تصویب رسید و شورای نگهبان آن را تایید کرد اما اجرای آن کاملا ناقص است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  قرار بود دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی باشگاه ها، تالارها و .. را برای تسهیل ازدواج و برگزاری مراسم ازدواج جوانان اختصاص دهند که با گذشت یک دهه، این قانون نه تنها عملیاتی نشد بلکه از اذهان عمومی هم حذف شده است.

مقتدایی ادامه داد: بر این اساس، به رئیس جمهور نامه ای نوشتم و از وی درخواست کردم که به سازمان برنامه و بودجه دستور دهد تا در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ این نواقص را برطرف کنند و این قانون به درستی اجرا شود.

وی بیان کرد: از طریق کمیسیون فرهنگی نیز پیگیر این موضوع هستیم چرا که بر اساس ماده ۱۲ قانون تسهیل ازدواج، دولت باید هر ۶ ماه یک بار گزارش اجرای این قانون را به کمیسیون فرهنگی ارسال کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در این زمینه پاسخ مناسب دریافت نکنیم، به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت می کنیم تا این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 5019687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      ازدوج معمولی امروز برای خانواده دامادو عروس 500ملیون پوشک بچه بسته ای 60هزار ................