۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵

با رأی نمایندگان؛

کلیات طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی تصویب شد

کلیات طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح «اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی» را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۷۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه علنی، کلیات طرح «اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی» را به تصویب رساندند.

سید جواد ساداتی‌نژاد درباره طرح مذکور گفت: در این طرح اصلاحات ساختاری برای تعیین قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کسی که گندم می‌کارد از ضعیف‌ترین اقشار جامعه است و باید مورد حمایت قرار گیرد، افزود: در طول این سال‌ها نرخ تعیین قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در جایی تعیین می‌شد که خود کشاورز حضور نداشت؛ ما در این قانون شورایی را ایجاد کرده‌ایم که در ترکیب آن شورا باید سه کشاورز و سه بخش تشکل کشاورزی حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال‌ها دولت درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعیین قیمت می‌کرد اما شورای اقتصاد این مصوبه را رعایت نمی‌کرد و از سوی دیگر، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی طی سال‌های اخیر به هیچ وجه مطابق با قانون نبوده و با نرخ تورم همخوانی نداشته است.

ساداتی‌نژاد افزود: جای تأسف دارد در شرایطی که می‌خواهند گندم را از مردم خریداری کنند، می‌گویند که پول نداریم اما زمانی که می‌خواهند گندم را وارد کنند، ارز کافی برای واردات دارند.

وی تأکید کرد: اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، مسئله‌ای حائز اهمیت است چرا که در شرایط فعلی، دشمن حتی امنیت غذایی مردم ما را هم نشانه رفته است.

کد خبر 5025487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha