۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

۱۱۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحصیل می‌کنند

۱۱۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحصیل می‌کنند

سمنان – معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم است، گفت: ۱۱۰ دانشجوی خارجی در علوم پزشکی سمنان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر حق‌دوست بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح پروژه‌های آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از دانشگاه‌های خوش‌نام و فعال کشور است که در زمینه‌های مختلف دستاوردهای مطلوبی داشته است، اظهار داشت: ۱۱۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحصیل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این امر مصداق بارزی از کیفیت آموزش و جذابیت در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور پذیرای دانشجویان خارجی است که نشان از توانمندی نظام آموزشی در رشته‌های پزشکی است.

حق‌دوست بابیان اینکه شیوع کرونا محدودیت‌هایی در جذب دانشجوی خارجی ایجاد کرد، افزود: این در حالی است که شیوع کرونا توانمندی بخش درمانی کشور را نمایان کرد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه علوم و آموزش‌های علوم پزشکی در کشور به‌عنوان یک رویکرد مهم دنبال می‌شود، یادآور شد: زیرساخت‌های مطلوب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای جذب دانشجویان خارجی مهیا است.

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به تعطیلی کلاس‌های تئوری آموزش‌های پزشکی در دانشگاه‌ها بیان کرد: با شیوع کرونا آموزش‌های بیمارستانی در کشور نه‌تنها کاهش نداشت بلکه در عمده بخش‌های تخصصی افزایش داشته است.

حق‌دوست بابیان اینکه تغییر چشمگیری در پذیرش دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید ایجاد نشد، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر به ترم بهاره و در ورودی بهمن برنامه‌ریزی‌شده است.

کد خبر 5030353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha