۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹

فرمانده سپاه استان بوشهر:

خاک‌ریزها و توپخانه‌های رسانه‌ای در استان بوشهر تشکیل شود

خاک‌ریزها و توپخانه‌های رسانه‌ای در استان بوشهر تشکیل شود

بوشهر - فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: خاک‌ریزها و توپخانه‌های رسانه‌ای تشکیل شود و برای مقابله با حمله‌های رسانه‌ای دشمن وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح شنبه در آئین تجلیل از اصحاب رسانه استان بوشهر که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: کنگره شهدا و دو هزار شهید استان بوشهر باشکوه و کیفیت بسیار بالایی برگزار شد در حالی که برای برگزاری این کنگره یک ریال هم نداشتیم.

وی اضافه کرد: اعتقاد داشته و داریم که خدا و شهدا همه کارها را درست می‌کنند و همین‌طور هم شد و همه پای کار آمدند و هر فرد و نهادی مسئولیتی بر عهده گرفتند و نتیجه آن برگزاری یک مراسم باکیفیت و در شأن شهدا بود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی اگر انعکاس مناسب رسانه‌ای نداشته باشد، پیامی که لازم است را مخابره نمی‌کند و در این کنگره رسانه‌ها عملکردی بسیار خوب داشتند.

نقش رسانه در مدیریت افکار

وی بیان کرد: در برگزاری این کنگره هیچکس نگفت که من نیستم و هر جایی که نیاز بود دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مردمی پای کار بودند و نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات خود را به کار گرفتند.

سردار رزمجو با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مارشی که از صدا و سیما پخش می‌شد در تهییج مردم نقش مهمی داشت و رسانه آن دوران با حداقل امکانات بیشترین حماسه‌آفرینی را انجام داد.

وی افزود: اکنون در یک شرایط دیگری قرار داریم و دنیای امروز در پرتو توسعه و گسترش فناوری‌های نوین تحولات متعددی را به خود دیده است که در این بین گسترش فناوری‌های ارتباطات و رسانه در رأس همه مسائل است.

با سلاح امواج و رسانه‌ها روبرو هستیم

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌های مختلف اعم از رادیو و تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، شبکه‌های مجازی و. با انتقال لحظه‌ای اطلاعات، مسئولیت مبادله افکار و عقاید عمومی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در عصر تسخیر اذهان و افکار عمومی با سلاح امواج و رسانه‌ها روبرو هستیم، اظهار داشت: این سلاح پیچیده‌تر و سخت‌تر از تسلیحات نظامی است و مبارزه با آن هم دشوارتر است.

باید روی رسانه‌های دشمنان تهاجمی کار کرد

سردار رزمجو با بیان اینکه باید روی رسانه‌های دشمنان تهاجمی کار کرد، ادامه داد: می‌توان عرصه رسانه را بر دشمن تنگ کرد و افکار دشمن را تسخیر کرد. خاک‌ریزهای رسانه‌ای تشکیل شود و توپخانه‌های رسانه‌ای شلیک کنند.

وی اصحاب رسانه را از مؤثرترین ابزارهای ذهنیت‌بخشی در جامعه دانست و اضافه کرد: جهان سلطه می‌خواهد با استفاده از این ابزار و در جبهه‌های مختلف جهان را تسخیر کند و ما باید در مقابل این استراتژی محکم باشیم و نباید اجازه نفوذ به دشمن بدهیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: جهان سلطه و استکبار به وسیله همین ابزار و امکانات به دنبال مهندسی افکار عمومی و نگرش ملت‌های مختلف به ویژه در جمهوری اسلامی است تا مدیریت اندیشه و دیدگاه‌های درون انقلاب را به دست بگیرد.

کد خبر 5033118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha