۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در لرستان/ توزیع واکسن مرحله‌ای است

آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در لرستان/ توزیع واکسن مرحله‌ای است

خرم‌آباد- معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در این استان خبر داد و گفت: توزیع واکسن به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در لرستان، اظهار داشت: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در معرض خطر در حال انجام است.

وی، عنوان کرد: پرسنل بهداشتی درمانی در معرض خطر، واکسن را دریافت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این بخش و طبق دستورالعمل پرسنل بهداشتی با اولویت پرسنل مراکز غربالگری کرونا، نیروهای نمونه گیر، آزمایشگاه و در بخش درمان با اولویت پرسنل بخش‌های عفونی و کرونا، پرسنل بخش ایزوله تنفسی فشار منفی، فوق تخصصی ریه، icu، ccu. داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی واکسن را دریافت می‌کنند.

کوشکی، تصریح کرد: واکسیناسیون پرسنل بخش‌های درمانی مذکور در دو مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر و شهید رحیمی انجام شده است.

وی در خصوص ادامه روند توزیع واکسن در استان، گفت: خوشبختانه کمبودی در این زمینه نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: تا پایان هفته سری دوم واکسن با اولویت مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران «اچ آی وی» و کودکان و سایر افراد در معرض خطر توزیع می‌شوند.

کوشکی، ادامه داد: این توزیع در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت خواهد بود.

وی، افزود: افراد مذکور تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به پایگاه یا مرکز جامع سلامت منطقه‌ی خود واکسن را دریافت کنند.

کد خبر 5034790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha