۸ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۷

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

سیر صعودی اپیدمی کرونا در خراسان جنوبی/افزایش ورود تجمعی به استان

سیر صعودی اپیدمی کرونا در خراسان جنوبی/افزایش ورود تجمعی به استان

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از روند افزایشی شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: میزان ورود تجمعی در استان به ۳۸۴ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه از بیماران بستری تاکنون ۵۲ نفر مبتلا قطعی به کرونا بوده‌اند، گفت: کل آمار فوتی کرونا در استان به ۱۶۰ مورد افزایش یافته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: میزان ورود تجمعی در استان به ۳۸۴ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی در سطح کشور ۵۲۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در کشور ۵.۷ درصد و در خراسان جنوبی ۵ درصد است.

شریف زاده بیان کرد: از ابتدای شروع این اپیدمی در خراسان جنوبی به طور متوسط روزانه ۱۵ کیت مثبت جدید داشته ایم.

وی میزان کل آزمایشات انجام شده را ۱۵ هزار و هشت نمونه عنوان کرد و گفت: از این تعداد تست کرونا برای سه هزار و ۱۷۷ نفر مثبت بوده است.

شریف زاده با بیان اینکه آمارها نشان دهنده افزایش کرونا در روزهای اخیر را داشته است، گفت: از شهروندان خواستاریم با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث کاهش تعداد مبتلایان شوند.

کد خبر 5035645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha