۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰

در آستانه هفته تهران انجام شد؛

افتتاح نخستین مرکز توسعه کسب و کار در منطقه ۹

افتتاح نخستین مرکز توسعه کسب و کار در منطقه ۹

با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی در مرکز آموزش های شهید حیدری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر _مهران کامل، محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: امروز در منطقه ۹ شاهد افتتاح نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی بودیم که نشان دهنده این است که در همین مدت کوتاه تلاش‌هایی شده است که نشان از امید و عزم جدی برای بهترشدن شرایط در منطقه ۹ است.

وی افزود: شرایط حاد اقتصادی در جامعه به خصوص در کلانشهری همانند تهران و بالا رفتن خط فقر نشان می دهد که حال شهر ما خوب نیست و آسیب های اجتماعی به مرز هشدار رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که آمار کسانی که اولین بار مرتکب بِزِه شده اند اخیراً سیر صعودی داشته است بالاتر رفته است و شاخص ها در حوزه اجتماعی نشان دهنده آن است که چنین افرادی از سر ناچاری مرتکب جرایمی نظیر کیف قاپی، زورگیری شده اند.

وی ادامه داد: ناامنی حریم زنان و دختران و کهن سالان و تعرض به حریم خصوصی و آحاد جامعه که معنی آن گسترش روز افزون فقر است فقری که در یک سال و نیم اخیر تعمیم پیدا کرده و قدرت خرید را کاهش داده و ارزش پولی را پایین آورده است.

حق شناس تاکید کرد: مسئولین نباید به مردم آدرس اشتباهی بدهند آدرس درون جامعه و درون خودمان است می بایست قدردان مردمی بود که پای صندوق‌های رای آمده و به ما اعتماد کردند.

وی اظهار داشت: امروز ناامیدی بزرگ ترین اتفاق تلخی است که می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند و برای درمان این ناامیدی می بایست مسیر درست را شناخت و با تمام وجود تلاش کرد و حس مسئولیت اجتماعی را در خود تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه تاکید کرد: افتتاح مرکز تسهیل گری که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از طریق اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده در منطقه ۹ حرکت درستی لست که می بایست حالت فرامنطقه به خود گرفته تا با احداث سایر مراکز این چنینی بتوانیم به افراد آسیب دیده با هم افزایش دستگاه های مرتبط در ایجاد اشتغال پایدار کمک کنیم.

در ادامه سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ گفت: احداث نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی که طرحی نو می باشد شهری پویا و پایدار را می طلبد.

وی با اشاره به عوامل کاهش آسیب های اجتماعی افزود: یکی از موثرترین عوامل در کاهش آسیب های اجتماعی همین اشتغال زایی و کارآفرینی است.

شهردار منطقه ۹ گفت: شهرداری دارای یکسری ظرفیت ها، زیر ساخت ها و مسئولیت هاست که با بضاعت موجود در راستای خدمت به اقشار آسیب پذیر اقداماتی را انجام داده که لزوم هم افزایی سایر دستگاه ها را می طلبد.

موسوی عنوان کرد: احداث مرکز توتیا در منطقه ۹ حرکت شایسته ایی بوده است که کمک شایانی را در راستای اشتغال زایی به افراد آسیب دیده اجتماعی می کند.

سید مالک حسینی نیز با اشاره به اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تلاش شده است تا با زیرساخت های ارزان به آسیب دیدگان کمک شده و با ایجاد ظرفیت ها برای تسهیل گری پایداری کسب و کار را داشته باشیم.

وی افزود: بنابر محوریت محله محوری به دنبال فضاهایی در محلات هستیم.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: در حوزه کارآفرینی هر چقدر سرمایه گذاری شود از آسیب ها و هزینه ها جلوگیری شده و موجب اقدامات پیشگیرانه در این زمینه می شود.

کد خبر 5037804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha