۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور:

۱۰ دانشگاهی که بیشترین استفاده را از شبکه آزمایشگاهی داشتند

۱۰ دانشگاهی که بیشترین استفاده را از شبکه آزمایشگاهی داشتند

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور گفت: تعطیلی دانشگاهها در روند رشد شبکه آزمایشگاهی تاثیر زیادی داشته اما ۱۰ دانشگاه بیشترین فعالیت را در این شبکه داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا اسدی‌فرد امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و آزمایشگاه‌های برتر که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین دلیل راه اندازی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و اعضای هیئت علمی بود.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری از راه اندازی این شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی حمایت کرده است، افزود: در حال حاضر ۷۰۰ مجموعه در این شبکه جذب شدند.

وی گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی از تنوع سازمانی بالایی برخوردار است که شامل دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌ها می‌شود.

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی با بیان اینکه ۳۰ درصد اعضای این شبکه، مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم و ۲۶ درصد آن مربوط به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هستند، گفت: این شبکه کل کشور را پوشش می دهد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور گفت: ما سالانه ارزیابی‌هایی برای رتبه بندی آزمایشگاه‌ها انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به رشد شبکه آزمایشگاهی از نظر تعداد خدمات ارائه دهنده، گفت: این شبکه در سال قبل بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت به مشتریان خود ارائه کرد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور با اشاره به مخاطب آزمایشگاهها گفت: خدمات این آزمایشگاه به گروه‌های مختلف دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و شرکت‌های دانش بنیان ارایه می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در تلاش هستیم که هزینه‌های آزمایشگاهی را برای محققان کاهش دهیم، گفت: ۳۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ تا شهریور ۹۹ در قالب تخفیف در شبکه آزمایشگاهی ارائه شده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور افزود: تعطیلی دانشگاهها در روند رشد شبکه آزمایشگاهی تاثیر زیادی داشته اما ۱۰ دانشگاه بیشترین فعالیت را در این شبکه داشته اند.

وی افزود: دانشگاه‌های آزاد، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، فردوسی مشهد، شیراز، اصفهان، تربیت مدرس و تبریز از جمله دانشگاههایی هستند که بیشترین استفاده را از آزمایشگاههای شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی داشته اند.

کد خبر 5039878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha