۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴

الحاق صدرا به شیراز در حال بررسی است

الحاق صدرا به شیراز در حال بررسی است

شیراز- رئیس شورای شهر شیراز گفت: برخلاف اظهار نظر هایی که توسط افراد مختلف صورت گرفته موضوع الحاق صدرا به شیراز در کمیسیون های شورای شهر شیراز در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالرزاق موسوی بعد از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: اظهار نظرهای مختلفی در خصوص الحاق شهر صدرا به شیراز توسط افراد مختلفی صورت گرفته است با این حال این موضوع توسط کمیسیون‌های تخصصی درحال بررسی است.

وی اضافه کرد: فارغ از تمامی نگاه‌هایی که در دو شهر شیراز و صدرا وجود دارد باید امکان و شرایط الحاق این دو شهر توسط نهادهای تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

نامگذاری خیابان رو به روی آرامگاه حافظ به نام استاد شجریان

شورای اسلامی شهر شیراز معبر روبروی آرامگاه حافظ را به نام استاد «محمدرضا شجریان» نامگذاری کرد.

شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی طرح دوفوریتی اعضا در خصوص نامگذاری معبری به نام استاد «محمدرضا شجریان»، پیشنهاد نامگذاری محور روبروی آرامگاه حافظ با ٨ رأی موافق به تصویب رسید.

در بررسی طرح فوق با تاکید بر این موضوع که تاثیرپذیری استاد شجریان از غزلیات حافظ شیرازی و اشعار عاشقانه سعدی در آثار موسیقیایی او و اهمیت مکتب ادبی شیراز در موسیقی سنتی معاصر مشهود بوده و به منظور قدردانی از سال‌ها خدمت ارزنده هنری استاد شجریان و نیز با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان، خیابان روبروی آرامگاه حافظ حد فاصل چهارراه ادبیات تا چهارراه حافظیه به نام گذر استاد محمدرضا شجریان معرفی شد.

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری نیز موظف شد نسبت به ساخت سردیس استاد شجریان و نصب آن در محور حافظیه اقدام کند.

مصوبات یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر شیراز

در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اجرای تصویب نامه هیأت وزیران درباره ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در ادامه طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر شیراز در خصوص توسعه بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی بررسی و مصوب و با رأی اعضا با راه‌اندازی ۲۲ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی موافقت شد.

اختصاص سه قطعه در بهشت احمدی به ایثارگران بود که این طرح نیز مصوب شد.

در بررسی طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز درباره ساماندهی مقطع عرضی محور کمربندی جنوبی شیراز حدفاصل تقاطع امام حسن مجتبی (ع) تا تقاطع نواب جهت احداث کندرو، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز رأی موافق خود را اعلام و طرح فوق به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا درباره الزام شهرداری به ارائه لایحه آئین‌نامه نحوه واگذاری فضاهای تبلیغات شهری نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید و شهرداری شیراز موظف شد ظرف مدت دو ماه نسبت به تقدیم لایحه اصلاح آئین‌نامه مدیریت واحد تبلیغات شهری و تابلوهای معرف موضوع مصوبه، اقدام کند.
 

کد خبر 5045717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha