۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا:

وضعیت کرونا در اصفهان بحرانی است/تشدید نظارتها

وضعیت کرونا در اصفهان بحرانی است/تشدید نظارتها

اصفهان-سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: وضعیت کرونا در اصفهان بحرانی است و اقدامات نظارتی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله غلامی شامگاه سه شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز هم در جلسه پنجاه و دوم ستاد استانی مقابله با کرونا گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان حاکی از وضعیت بحرانی کرونا از نظر تعداد مبتلایان و بستری‌ها و فوتی‌ها بود.

وی افزود: بیشتر شهرستانهای استان اصفهان در وضعیت قرمز و یا نارنجی قرار دارند که نشان دهنده میزان شیوع کرونا در این استان است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اقدامات نظارتی در کنترل این بیماری گفت: مقرر شد مراسم‌های عزاداری در مناسبت‌های ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود؛ همچنین در شهرستان‌های قرمز استان نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

تشدید اقدامات تنبیهی و نظارتی در کنترل کرونا

وی اضافه کرد: مشاغل پرخطر کماکان تا پایان ماه صفر تعطیل خواهند بود اما پس از ماه صفر این مشاغل می‌توانند با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

غلامی با بیان اینکه از هفته آینده تشدید نظارت بر تمام دستگاه‌ها و صنوف در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: محدودیت‌های فعلی در تعطیلی تفرجگاه‌ها، اماکن گردشگری و پارک‌ها پس از ماه صفر به قوت خود باقی است.

برگزاری کمیته حمل و نقل برای ساماندهی راه‌ها

وی افزود: فردا هم جلسه کمیته حمل و نقل استان با موضوع ساماندهی ترددها در سطح استان به ویژه در تعطیلات پیش رو برگزار می‌شود که تصمیمات جلسه متعاقباً اعلام خواهد شد.

پلمب جایگاه‌های سوخت گیری در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی کرونا فرسودگی تجهیزات پزشکی و کادر درمان در استان اصفهان به ویژه در آینده نزدیک را به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان مربوط دانست و در پاسخ پرسش دیگر خبرنگار مهر که از روند نظارتی بر جایگاه‌های سوخت پرسید پاسخ داد: جایگاه‌های سوخت و اپراتورها یکی از کانون‌های شیوع کرونا قلمداد می‌شود که بارها در جلسات مطرح شده است.

وی اضافه کرد: چندین جایگاه سوخت در اصفهان پلمب شده اند اما این اقدامات تنبیهی تنهادر راستای متنبه شدن دیگران در رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

غلامی تعطیلی مدارس به ماه صفر محدود کرد و گفت: پس از ماه صفر روند آموزش مانند روال قبل به صورت آموزش حضوری و مجازی دنبال می‌شود.

وی اقدام تنبیهی که بر جریمه شدن عدم استفاده از ماسک در تهران اشاره دارد را در حال حاضر در اصفهان منتفی دانست و گفت: این اقدامات در تهران به صورت پایلوت در حال اجراست و پس از آسیب شناسی و بررسی بازخوردها در این استان هم تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 5047678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha