۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۲

مهر گزارش می‌دهد؛

همسان سازی تبعیض آمیز حقوق بازنشستگان/ واکنش نمایندگان به اعتراض

همسان سازی تبعیض آمیز حقوق بازنشستگان/ واکنش نمایندگان به اعتراض

موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری، به محل اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی تبدیل شده است. زیرا، گفته می شود که در افزایش حقوق بازنشستگان تبعیض دیده می شود.

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان که طی سال‌های گذشته یکی از آرزوهای بازنشستگان بود و همواره در حسرت آن روزشماری می‌کردند، بالاخره در سال ۹۹ اجرایی شد. اما، نکته اعتراضی آن، تبعیض قائل شدن بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری است.

وضعیت اقتصادی کشور در روزهای کرونایی، به مراتب سخت‌تر از دوران قبل از کرونا شده است. بنابراین، اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه، بیشتر از دیگران درگیر مشکلات و آسیب‌های اقتصادی می‌شوند که لازم است، بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

در این روزها، بازنشستگان و خانواده‌های آنها، روزهای سختی را سپری می‌کنند و در این بین، برخی تصمیمات تبعیض آمیز، دلخوری‌هایی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی فراهم کرده است.

حقوق همه بازنشستگان کشور باید عادلانه افزایش یابد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: متأسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه متوازن عمل نمی‌کند، کما اینکه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عضو هیأت رئیس مجلس: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشکلاتی را ایجاد کرده است وی با تاکید بر اینکه حقوق همه بازنشستگان کشور باید عادلانه افزایش یابد، تصریح کرد: هم اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا دو کارمند که به طور همزمان و به مدت ۳۰ سال در بخش‌های دولتی فعالیت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی یکی از صندوق کشوری و دیگری از تأمین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، میزان دریافتی که دارند تفاوت چشمگیری دارد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این اشکالات به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برمی‌گردد که بدون دقت به تبعات این اقدام به شیوه‌ای تبعیض‌آمیز طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: دولت در زمینه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بد عمل کرده و باید پاسخگوی این رفتار تبعیض‌آمیز خود باشد.

در همین حال، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در واکنش به دیدگاه‌های انتقادی پیرامون تبعیض در همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حدود ۱۴ سال مورد تاکید کانون عالی بازنشستگان بود.

وزیر رفاه: همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حدود ۱۴ سال مورد تاکید کانون عالی بازنشستگان بود

وی افزود: با مشارکتی که میان سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان صورت گرفت، مدل معینی برای تحقق این مهم از مرداد ۹۹ اجرایی شد، بنابراین همسان‌سازی حقوق در پرداخت افرادی که بیش از ۳۰ تا ۳۵ سال در فعالیت‌های گوناگون تولیدی خدمت کرده اما از حداقل‌های مزد برخوردار بودند را، شاهد بودیم.

وقتی بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری تحت حمایت و مدیریت یک وزارتخانه هستند، چرا باید این شکاف و تبعیض در پرداخت‌های ناشی از همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود داشته باشد.

علیرضا مهدوی با ۳۰ سال سابقه کار، یکی از چند میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است. او در سال ۱۳۸۸ بازنشسته شده و از آن سال تا کنون همواره چشم انتظار تحقق وعده همسان سازی حقوق بازنشستگان بوده است.

او گفت: از اینکه بعد از این همه سال چشم انتظاری، بالاخره شاهد تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان بودیم، خیلی خوشحالم. اما، یکی از دوستان بنده بازنشسته صندوق کشوری است و جالب اینکه او هم مثل من در سال ۸۸ بازنشسته شده است. اما، دریافتی او یک میلیون تومان بیشتر از من است. واقعاً نمی دانم چرا باید این تفاوت پرداختی وجود داشته باشد.

مشکلات معیشتی بازنشستگان جدی است

صدیف بدری عضو هیأت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هزینه‌های سنگین زندگی برای احاد مختلف مردم و به ویژه بازنشستگان، گفت: در این شرایط نامطلوب اقتصادی که تمام کالاها در چند ماه گذشته بیش از سه برابر افزایش قیمت داشته‌اند و تورم برخلاف آنچه دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده بودند، بالای صد درصد افزایش داشته است، همسان‌سازی حقوق کفایت نکرده و بازنشستگان با مشکلات معیشتی جدی مواجه هستند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس: همسان‌سازی حقوق کفایت نکرده و بازنشستگان با مشکلات معیشتی جدی مواجه هستند وی تاکید کرد: ممکن است برخی تصور کنند هزینه زندگی بازنشستگان کاهش یافته است، در حالی که به دلیل برخورداری از عروس، داماد و نوه هزینه‌های زندگی آنها افزایش هم پیدا می‌کند، بنابراین دولت و مجلس باید برای حمایت از این قشر تدبیر ویژه‌ای بیندیشند.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در واکنش به اعتراض جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیرامون نحوه اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: معدل افزایش حقوق ناشی از اجرای این طرح به گونه‌ای است که باید حداقل یک میلیون تومان به حقوق هر کدام از بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شده باشد، ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه شود که منابع تخصیص‌یافته به این بخش محدود است و ممکن است پاسخگوی انتظارات آنها نباشد.

وی با عنوان این مطلب که اشکالات فراوانی در شیوه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود دارد، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس، اعتراض‌های مطرح شده پیرامون نحوه اجرای طرح همسان‌‎سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را از طریق رؤسای این سازمان و سایر مسئولان مربوطه پیگیری می‌کند و اگر اشکالی در این مورد وجود داشت از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که برای رفع آن اقدام کنند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی از تبعیض‌ها دلخورند

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، با عنوان این مطلب که بعید می‌دانم امسال تغییری در افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی رخ داد، به خبرنگار مهر، گفت: اگر نمایندگان بخواهند برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چاره‌ای بیندیشند در بودجه ۱۴۰۰ دیده می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که حقوق بازنشستگان پاسخگوی نیازهای آنها نیست، به تبعیض میان بازنشستگان تأمین اجتماعی با لشکری‌ها و کشوری‌ها اشاره کرد و افزود: حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از ابتدای سال تاکنون دو بار اضافه شده و مجدداً نیز قرار است با اختصاص اعتباری جداگانه متناسب سازی شود که البته این قدم مثبتی برای شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری محسوب می‌شود اما چرا شامل حال بازنشستگان تأمین اجتماعی نمی‌شود.

دهقان کیا ادامه داد: این تبعیض‌ها است که باعث می‌شود بازنشستگان ما دلخور و با مشکلات شدید معیشتی مواجه شوند. البته گام‌های خوبی از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان برداشته شده اما کامل نشده و انتظار داریم دولت همه را با یک چشم نگاه کند و وقتی که حقوق لشکری و کشوری‌ها دو بار افزایش پیدا می‌کند، چرا برای بازنشستگان تأمین اجتماعی این اتفاق نمی‌افتد.

دولت مطالبات تأمین اجتماعی را بدهد

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: سازمان تأمین اجتماعی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و اگر این اعتبار به ما پرداخت می‌شد، می‌توانستیم آن را در بازار سرمایه گذاری کرده و ۲۰ تا ۳۰ برابر افزایش سرمایه داشته باشیم.

اگر بدهی دولت به موقع پرداخت می‌شد، قطعاً می‌توانست در خدمات رسانی بهتر به بازنشستگان مؤثر باشد وی گفت: در شرایط فعلی که بخش‌های مختلف با افزایش قیمت بسیار زیادی روبرو شده‌اند، ما نیز می‌توانستیم این مبلغ را در بخش مسکن، طلا، بورس، خرید شرکت و…، سرمایه گذاری کنیم و از سود آن در جهت رفاه حال بازنشستگان و افزایش کیفیت خدمات درمانی استفاده کنیم که متأسفانه این گونه نشد و طلب ما همان مبلغ باقی مانده است.

بیات با اشاره به اینکه اگر بدهی دولت به موقع پرداخت می‌شد، قطعاً می‌توانست در خدمات رسانی بهتر به بازنشستگان مؤثر باشد، گفت: با توجه به اوضاع فعلی و شرایط کرونا هر اعتباری که دولت به تأمین اجتماعی پرداخت کند، باعث بهبود خدمات رسانی به بیمه شدگان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت حق الناس بیمه شدگانی است که پول آنها سال‌ها است بلوکه شده، گفت: ارزش پول ما در صورت سرمایه گذاری حفظ می‌شد اما هم اکنون عدم پرداخت به موقع به ضرر بازنشستگان و بیمه شدگان تأمین اجتماعی شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: جا دارد که دولت فکر عاجلی برای این موضوع داشته باشد و تدبیر ویژه ای بیندیشد.

وی گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل و گرفتاری ما این است که بتوانیم راهکاری برای دریافت مطالبات خود از دولت داشته باشیم، چرا که این مبلغ حق بیمه‌هایی است که طی سال‌ها از کارگران گرفته شده و در حال حاضر انباشته شده و در اختیار دولت قرار دارد.

بیات به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: درست است که در سال جاری همسان سازی اجرا شد و تسهیلات دیگری مانند افزایش وام صورت گرفت اما باز هم به دلیل افزایش روزانه هزینه‌های زندگی و تورم موجود، بازنشستگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و حقوق آنها با افزایش‌های امسال باز هم کفاف هزینه‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد.

وی افزود: مدیرعامل سازمان و ما در کانون عالی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان انجام می‌دهیم تا بتوانیم راهکار یا روزنه‌ای امیدبخش پیدا کنیم.

به گفته بیات، تاکنون جلسات مختلفی با نمایندگان مجلس نیز داشته و از آنها خواسته‌ایم تا طرح‌هایی را در این خصوص اجرایی کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حال حاضر طرحی برای اختصاص سبد معیشتی در مجلس در دستور کار قرار دارد و به دنبال این هستیم که در صورت تصویب این طرح شامل حال بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شود.

در هر حال با توجه به شرایط فعلی جامعه و مشکلاتی که بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی برای گذران زندگی و رفع نیازهای ضروری خود با آن مواجه هستند به نظر می‌رسد پرداخت بدهی انباشه دولت به این سازمان تنها راهکار رفع مشکلات و بهبود وضعیت خدمات رسانی به این قشر از افراد جامعه باشد که سالهای سال برای کشور زحمت کشیده‌اند و انتظار دارند در دوران میانسالی از آرامش و رفاه نسبی برخوردار باشند.

کد خبر 5052992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بی نام AT ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 24
      تفاوت ها طبیعی است. افراد دارای بیمه صندوق کشوری در طول دوران کار مبلغ بیشتری بایت بیمه پرداخت می کنند در حالی که عضو تامین اجتماعی مبلغ کمتری هر ماه پرداخت می کردند. بنابراین تفاوت بین حقوق در بازنشستگی طبیعی است.
      • حسین لعل بذری IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
        3 0
        با احترام متاسفانه این نظر صحیح نیست و از بیمه شدگان به یکسان جق بیمه کسر می شود
    • بی نام AT ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 19
      تفاوت ها طبیعی است. افراد دارای بیمه صندوق کشوری در طول دوران کار مبلغ بیشتری بایت بیمه پرداخت می کنند در حالی که عضو تامین اجتماعی مبلغ کمتری هر ماه پرداخت می کردند. بنابراین تفاوت بین حقوق در بازنشستگی طبیعی است.
    • سعید IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      3 25
      خب در مورد تفاوت حقوق بازنشستگان لشکری و تامین اجتماعی این دوستان تامین اجتماعی نمیگن موقعی که شاغل بودن از اون ها 7% کسر میشده و از ما 9% . اون ها مقرری ماه اول نداشتن و ما در هر افزایشی کلش باید میدایم صندوق بازنشستگی
      • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
        15 0
        ظاهرا اطلاع کافی ندارید. ماخذ کسر کسورات حقوق در صندوق بیمه ی تامین اجتماعی، ۲۷ درصد (۷ درصد کارگر و ۲۰ درصد کارفرما) می باشد. ولی در صندوق بازنشستگی کشوری ۱۷ درصد (۸ و نیم درصد کارکنان و ۸ و نیم درصد دولت) می باشد.
      • یه بازنشسته تامین IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
        11 0
        این رو هم بگید که پایه حقوق لشگری ها کجا و پایه حقوق کارگر بیچاره کجا؟؟؟!!!! حق بیمه اگر از شما بیشتر هم کسر بشه درعوض هزارجور حقوق و مزایا دارید مه چند برابر جبران میکنه دایی خودم نظامی بود از نزدیک دیدم!
    • یه بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      20 1
      اول اینکه تا 1400 همینجوری پیش بره هیچ چی از ما نمونده دوم هرچی ما ناله زدیم و اعتراض کردیم به بازنشسته های کشوری اضافه کردند! سوم اینکه اصلا به این آقایان بیات و دهقان کیاو شوکت اعتماد نداریم اینها ظاهر دفاع از بازنشسته رو دارند ولی بارها تو جلساتشون توافقهایی کردند که مارو بدجور سوزوندن!!!
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      16 0
      خدا لعنتشون کند توی این وضعیت بد و شرایط دشوار معیشت به بازنشسته های تامین اجتماعی ظلم کردند و به دروغ گفتند بالای 70درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشتیم
    • SE ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      15 2
      ما از کسی کمک معیشنی نمیخواهیم ما حقمان را طلب میکنیم در کارهای سخت و زیان اور کار کردیم 34 درصد حق بیمه به سازمان دادیم وقتی به زمان ادای تعهدات میرسد ما میشویم گدا و آنها میشوند حاتم طایی نه عزیزان این حق ماست
    • SE ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      15 1
      اگر سازمان توانایی عمل به تعهدات ندارد پرداخت بیمه را اختیاری کند تا هر کس خود بیمه خود را انتخاب کند
    • مورخ IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      16 1
      اقایان دولتی مطمئن باشند تاوان این ظلم بزرگ را هم در دنیا وهم دراخرت خواهند داد البته اگر اعتقادی داشته باشند....
    • حمیدرضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      11 1
      واقعا در حق بازنشستگان تامین اجتماعی ظلم شده بازنشستگان کشوری و لشکری سه مرتبه افزایش داشته باشند و اون وقت بازنشستگان تامین اجتماعی این طوری . دولت باید سرمایه واگذاری شستا در بورس را به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص دهد . بازنشستگان تامین اجتماعی شغل های سخت تر و بازنشستگان کشوری پشت میز نشیی
      • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
        11 1
        دقیقا اکثر دولتی ها پشت میز نشینی و راندمان کارشان در8 ساعت اگر کارمیکردند2 ساعت بیشتر نبودن از صبح پای تلفن به فک و فامیلهاشون به شهرستان و تهران اونوقت ادعاشون هم میشه دیدم که میگم!
      • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
        0 0
        کجا لشکریها افزایش حقوق سه بار درسال داشتن یه چیزی بگو با عقل جور دربیاد
    • امیر IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      3 0
      سلام مجدد،،لطفا اجازه بدید که نظرات بیشتر بشه نوشت،،نه اینکه چند خط بنویسی و دیگر نشه،،اقای نماینده هر کس در هر سازمان شغلی دارد،،ریس،معاون،سرپرست،انباردار،منشی،کارمند ساده،،قرار نیست هر کس در همان سال با بازنشسته های همان سال مقابسه بشه،،،اگر اینطوری بود نباید به شمای نماینده این همه حقوق ومزایا بد
    • بازنشسته تامین اجتماعی CA ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      16 0
      تبعیض آشکار دولت بین باز نشسته های تامین اجتمائی ومستمری بگیران و باز نشستگان لشکری و کشوری ودولتی غیر قا بل قبول است دولت دست شو گذاشته گلوی بازنشسته تامین اجتماعی نه پولشون و نه بدهی اش می دهد نه حقوق واقعی اش را فرق ۲۶ درصد افزایش حقوق تامین اجتماعی با ۹۰ درصد حقوق شاغلین باز نشستگان لشکری و
    • عینالاه جمشیدی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      8 0
      ناراحتم گریه میکنم از دزست مسعولان تامین اجتماعی مگر شما چه فرقی با اقای افتخاری دارید که همیشه دنبال گرفتن حق حقوق لشکریهاست
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      4 1
      آخه چرا دروغ میگین؟بسه دیگه.۱۹۰هزار به حقوق من اضافه شده ولی هنوز به۱۸۰۰نرسیده.چرا چرا؟نکنین اینکارو اجناس میره بالا کمرمون شکست کافیه🥺🥺
    • آق ولی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      8 0
      باید کسانی در امور تامین اجتماعی مسئولیت داشته باشند از جنس کارگری باشند کسی که زیر نظر دولت است چطور ج ات از دولت مطا لبه کند یا یک کارمند در همسان‌سازی چطور می تواند بداند که سخت و زیان آور چه محیط و مشکلات وحشتناکی دارد و به راحتی حق آنان ضایع می‌شود
    • رضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      10 0
      سازمان برنامه و بودجه ۳۲ میلیارد پرداخت کرد و تآمین اجتماعی فقط ۱۷ میلیارد هزینه کرد و رئیس تآمین اجتماعی و کانون بازنشستگان بعدآ یک جنگ زرگری‌ به راه انداختند حالا دمشان در تله مجلس گیر کرده و باید جوابگو باشند
    • بازنشسته تامین اجتماعی CA ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      3 1
      رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیابت از کهن سربازان ارتش، با صدور نامه‌ای به محضر فرماندهی معظم کل قوا به پاس لطف و عنایت معظم له در اجرایی شدن قانون همسان‌سازی حقوق‌ها از ایشان تشکر کرد.
    • بازنشسته تامین اجتماعی CA ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      12 1
      دولت حق پیرزن و پیر مرد بازنشسته تامین اجتماعی و حداقل بگیرانرا نمیدهد و۲۶ درصد افزایش میدهد .ولی حقوق بازنشستگان لشکری کشوری ودولتی ۹۰ درصد شاغلین میدهد این تبعیض فاحش را هیچ باز نشسته تامین اجتماعی قبول ندارد
    • بازنشسته تامین اجتماعی CA ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      5 0
      در همین خصوص شریعتمداری وزیر کار گفت: بر اساس اعلام رسمی صندوق بازنشستگی کشوری، به‌طور متوسط 77 درصد افزایش دستمزد در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان‌سازی حقوق و دستمزد برای بازنشستگان کشوری انجام شد. موفق شدیم با اخذ 16 هزار میلیارد توماناز سهام موجود دولت و در اختیار گرفتن آن در صند
    • CA ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      8 0
      تامین اجتماعی ۳۲ هزار میلیارد تومان از دولت گرفته وفروش ده درصد شستا به ۳۰هزار میلیارد تومان طبق اظهار خودشان یعنی جمعا ۶۲ هزار میلیارد تومان. ولی حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی ۲۰۰ هزار تومان اضافه شده یعنی صدقه سازی درمقابل افزایش صدرصد ی نیاز روزانه . افزایش ۲۶درصدی تامین و۷۰ درصدی کشوری
    • بازنشسته تامین اجتماعی CA ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      8 0
      ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت حق الناس بیمه شدگانی است که پول آنها سال‌ها است بلوکه شده، : ارزش پول ما در صورت سرمایه گذاری حفظ می‌شد اما هم اکنون عدم پرداخت به موقع به ضرر بازنشستگان و بیمه شدگان تأمین اجتماعی شده است.دولت به علت عدم پرداخت بدهی زیان غیر قا بل جبران به تامین اجتماعی زده است
    • بیمه تامین اجتماعی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      10 0
      مسبب تمامی مشکلات معیشتی باز نشستگان تامین اجتماعی .دولت .وزارت کار .تامین اجتماعی
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      7 0
      تبدیل «همسان‌سازی» به «متناسب‌سازی» کلاهی گشاد است/ افزایش ۷۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان کشوری/ تبعیض نجومی سهم کارگران بازنشسته تامین اجتماعی. و افزایش ۲۰۰ هزارتومان برای حداقل بگیران تامین اجتماعی
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      3 0
      وی یادآور شد: دولت در زمینه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بد عمل کرده و باید پاسخگوی این رفتار تبعیض‌آمیز خود باشد. بفرمائید دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی مه از صندوق این بازنشستگان برای پرداخت حقوقهای دولتی ها برداشت میکنه کی جوابگو بوده؟
    • بهمن IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      3 0
      خدا لعنت کنه همه خیانت کاران به طبقه محروم و زحمتکش جامعه را
    • مستمری بگیر IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 0
      باور کنید اگه یه بار خدایی نکرده تامین اجتماعی تصمیم بگیره حقوقارامثل لشگری وکشوری اضافه کنه همین مدیران دولتی اجازه نمیدند ومی گویند بار مالی داره ودولت هم موافقت نمی کنه ولی برا کارمند دولت همه جوری بودجه هست حتی اگه شده بیت المال هم میفروشند وحقوقاشونا اضافه میکنند
    • محمد علی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 1
      بازنشسته های کشوری رادوسه میلیون به حقوقاشون اضافه شده شمامیخواهید بجای دوسه میلیون دو کیلو تخم مرغ ویک کیلو پنیر به مستمری بگیرا بدید
    • بازنشسته تامین اجتماعی AE ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      5 0
      کانون باز نشستگان تامین اجتماعی یکی از عوامل تبعیض بین باز نشسته های تامین اجتمائی است و عدم همکاری وزیر کار وخود تامین اجتماعی عامل است .
    • بازنشسته تامین اجتماعی AE ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      8 0
      قبل از مهر ماه درتمامی جلسات اقایان نوبخت و شریعتمداری با هیجان صحبت از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به ۹۰ درصد شاغلان می کردند و عملی شد . ولی هیچ اشاره ای به حقوق بخور نمیر حداقل بگیران تامین اجتماعی نکردند وجدان شما چطور به این بی عدالتی محض راضی است جواب شما به ۳.۵ میلیون بازنشسته تامین اجتما
    • بازنشسته تامین اجتماعی FR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      9 0
      چرا مجلس و سازمان های نظارتی هیچگونه عکس عملی و اعتراضی به بی عدالتی و تبعیض در نحوه همسان سازی تامین اجتماعی به نسبت با بازنشستگان لشکری و کشوری ندارند پس پناه ملت چه کسانی هستند چرا این همه تفاوت و تبعیض
    • مستمری بگیر IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      4 1
      تمامی تشکیلات باز نشسته های تامین اجتمائی ومستمری بگیران و کانون باز نشستگان تامین اجتماعی و دیگر مسئولان تشکیلات کارگری ونمایندگان فراکسیون کارگری مجلس نتوانستند به اندازه آقای افتخاری دراحقاق حقوق واقعی وهمسان سازی برای بازنشسته اجتمائی ۳.۵ میلیون نفری کاری بکنند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      ای بابا بگو چقدر میخواین بزارید رو حقوق ما مردیم از گشنگی بی لباسی
    • محمدرضا ضیغمی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام تا ما تا یاد داریم در این جلسات انقدر حرفهای حاشیه ای و کلیشه ای میزدند و میزنند که از اصل ماجرا دور شده و میشوند یکی از گزینه ها هم حق عیال بازنشستگان قبل از 88/1/1 است که حداقل هر ماه بجای حدود 160 هزار تومان حق عیال ماهی 58 هزار تومان داده اند یعنی حق و حقوق خودمان را هم بما نداده اند و نم
    • حسین IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      0 0
      با سلام اجرای همسان سازی حقوق توسط دولت بزرگترین خیانت درحق کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی صورت گرفته که با توجه به تورم حاصل ازاجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختلاف حقوق شان با بازنشستگان همترازشان درصندوق کشوری بالغ بر2/000/000 تومان می باشد،نه تنها دولت خدمت نکرده بلکه کارمندان بازنشسته را با
    • مستمری بگیر CA ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      3 0
      🔺وام ضروری بازنشستگان کشوری تا عصر امروز واریز می‌شود معاون توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی کشوری: 🔹تا عصر امروز (سه شنبه) وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی نوبت هشتم از مرحله دوم، برای بیش از ۲۴ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری به حساب این عزیزان واریز می‌شود تامین اجتماعی خوابه
    • بازنشسته IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      بنده به اتفاق تعدادی از کارمندان رسمی مدیریت خدمات کشوری وزارت جهاد ، با طبقه و حکم حقوقی یکسان از اول مهرماه 99 بازنشسته شدیم حکم مستمری برای بنده و بقیه که عضو صندوق تامین اجتماعی بودند با احکام همکارانی که صندوق بازنشستگی کشوری بودند بیش از دومیلیون اختلاف وجود دارد ؟؟؟!!!
    • بازنشسته IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      چرا برای کارمند بازنشسته تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری اینقدر اختلاف وجود دارد؟ وقتی بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری تحت حمایت و مدیریت یک وزارتخانه هستند، چرا باید این شکاف و تبعیض در پرداخت‌های ناشی از همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود داشته باشد؟؟؟!!!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      0 0
      چرا کارمندان دولتی که در زمان خدمت صندوق بیمه تامین اجتماعی رو برای بازنشستگی انتخاب کردن و پرداختی و سنوات بیشتری دارن حقوق کمتری نسبت با بازنشستگان صندوق کشوری و مسمتری بگیران تامین اجتماعی مشاغل ازاد و کارگری دریافت میکنن
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      0 0
      سلام همسان که انجام شد بازنشسته دیپلم به لیسانس رسید ایین همسانن سازی برای حقوق 45 میلیونی و 25 و30 میلیونی را مدیر عامل قبلی صندوق بازنستگی بهتر میدانستند وانجام نشد مدارک لیسانس ضر رکردند . قوانین دیوان عدالت اداری و اداره امور استخدامی رعایت نشد وبرای یک گروه خاص خوب شد. اینها قوانین 30 سال خد
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      0 0
      سلام همسان که انجام شد بازنشسته دیپلم به لیسانس رسید ایین همسانن سازی برای حقوق 45 میلیونی و 25 و30 میلیونی را مدیر عامل قبلی صندوق بازنستگی بهتر میدانستند وانجام نشد مدارک لیسانس ضر رکردند . قوانین دیوان عدالت اداری و اداره امور استخدامی رعایت نشد وبرای یک گروه خاص خوب شد. اینها قوانین 30 سال خد
    • رشیدی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      ما از همینجا اعلام می کنیم طبق گزارش رسمی که امروز از شبکه 1 تلویزیون هم يخش شد بازنشستگان کشوری 46 تا 77 درصد و بازنشستگان تامین اجتماعی 12 تا 18 درصد و لشگری ها بالای 80 درصد اضافه شده این عدالت اجتماعی جمهوری اسلامی است در حالیکه یک تعداد مدیران ناشایست و بی لیاقت تبعیض به این گستردگی ایجاد کرده
    • برزگر IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      متاسفانه امروز یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس حرف هائی زده که معلوم است که از ایشان تقاضا می کنیم دست از این افاضات خود بردارد و ما عطای ایشان را به لقایش می بخشیم استاد همینطور است دیگه ، تا این قبیل اشخاص در دستگاهها بلغور می کنند وضع همین است که هست یعنی شما نمی دانید دولت داره تبعیض فاحش ایجا