۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴

گوترش حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد

گوترش حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی دیروز به دانشگاه کابل واقع در پایتخت افغانستان را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «فرحان حق» از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این نهاد در نیویورک اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله وحشتناک به دانشگاه کابل، پایتخت افغانستان را شدیداً محکوم کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص افزود: دبیرکل سازمان ملل به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد. وی مجدداً تاکید کرد که این نهاد در کنار دولت و مردم افغانستان بوده و تأکید می‌کند که باید عاملان این حمله شناسایی و محاکمه شوند.

گفتنی است، گروهک تکفیری- صهیونیستی داعش شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که مسؤلیت حمله امروز به دانشگاه کابل را برعهده می‌گیرد.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان پیشتر در خصوص این حادثه اعلام کرد که حمله «تروریستی» به دانشگاه کابل با «کشته شدن ۳ مهاجم» پایان یافت.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این خصوص گفت: در این حمله ۱۹ نفر کشته شده و ۲۲ نفر زخمی شده‌اند. مهاجمان مسلح امروز حوالی ساعت ۱۲ ظهر (دیروز) به وقت محل به دانشگاه کابل حمله کردند و درگیری میان این نیروها و پلیس ساعت‌ها ادامه یافت. در جریان درگیری صدها تن از کسانی که در دانشگاه گرفتار شده بودند، از سوی نیروهای پلیس نجات داده شده و مجروحین نیز توسط پلیس از محل درگیری به مکان امن انتقال یافتند.

«امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان هم در واکنش به این حمله در صفحه توئیتر خود نوشت: این حمله برای ما یک ناکامی اطلاعاتی به شمار می‌رود؛ اما برای طالبان فضاحت وجدان».

کد خبر 5062859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha