۳ تیر ۱۳۸۶، ۱۵:۵۲

کنگره بزرگداشت علامه شعرانی سال آینده برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت علامه شعرانی سال آینده برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد از برگزاری کنگره بزرگداشت علامه شعرانی در روز جهانی فلسفه در سال 87 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گفت : این پژوهشگاه درنظر دارد که هر سال همزمان با روز جهانی فلسفه، به گرامیداشت شخصیت های برجسته فلسفی کشورمان بپردازد و در سال گذشته کنگره علامه آشتیانی برگزار شد.

وی افزود: روز جهانی فلسفه فرصت مناسبی برای معرفی چهره های اندیشمند و فیلسوف ایرانی در سطح جهان و ارائه گوشه‌هایی از میراث ارزشمند دینی کشورمان در سطح سایر کشورها است.

حجت الاسلام رشاد به برگزاری کنگره آیت الله شاه آبادی در سال جاری اشاره کرد و گفت : این کنگره امسال همزمان با روز جهانی فلسفه در تهران برگزار می شود .

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برگزاری کنگره علامه شعرانی در سال آینده همزمان با روز جهانی فلسفه خبر داد و گفت: این عالم شیعی شاگردانی را چون علامه حسن زاده آملی به جامعه دینی ما تحویل داده است اما ابعاد شخصیتی ایشان هنوز ناشناخته مانده است.

بزرگداشت مرحوم علامه شعرانی، قرآن‌پژوه معاصر به همت پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی آذر 87 و همزمان با روز فلسفه برگزار می‌شود.

علامه شعرانی در زمینه تفسیر و سایر مباحث قرآنی نظریات حایز اهمیتی دارد که شاگردان برجسته ای در مکتب قرآنی همچون آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی و آیت‌الله جوادی‌آملی را تربیت کرده است.

نظریات مرحوم علامه شعرانی به طور پراکنده با عنوان مقدمه، حاشیه، پاورقی و تعلیقات بر تفاسیر بزرگی همچون مجمع‌البیان، تفسیر ابوالفتوح‌رازی، نورالثقلین و نیز کتاب‌های حدیثی معتبری نظیر وافی و شرح اصول کافی ملا صالح به طور پراکنده وجود دارد.

علامه شعرانی دوازدهم آبان ماه 1352 در سن 73 سالگی در یکی از بیمارستان‌های شهر هامبورگ درگذشت و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده شد.

کد خبر 507089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha