۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳

با تلاش شورای حل اختلاف؛

۵ نفر محکوم به قصاص در دزفول نجات یافتند

۵ نفر محکوم به قصاص در دزفول نجات یافتند

دزفول- رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف این شهر توانستند در ۶ ماهه اول امسال، پنج نفر از محکومان به قصاص نفس را از چوبه دار رها کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدیار ممبینی عصر امروز شنبه از رهایی پنج نفر از محکومان به قصاص نفس از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف شهر دزفول خبر داد و افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف این شهر توانستند در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۱ هزار و ۱۸۳ پرونده وارده به شورای حل اختلاف دزفول را به صلح و سازش ختم کنند که در طول این ۶ ماه علاوه بر مختومه کردن آن پرونده‌ها به صلح و سازش، توانستند پنج نفر از محکومان به قصاص نفس را از چوبه دار رها کنند و آنان را به آغوش خانواده برگردانند.

وی از اعضای شوراهای حل اختلاف این شهر قدر دانی کرد و گفت: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول در امر خداپسندانه صلح و سازش در سال ۹۸، بیش از ۱۶ هزار و ۱۳۳ پرونده وارده به شورای حل اختلاف به مصالحه ختم شده‌اند.

ممبینی در ادامه فلسفه تأسیس این نهاد مردمی را نهادینه کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: شورای حل اختلاف نهادی مردمی است که در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و کاهش اطاله دادرسی نقش مؤثر و قابل‌توجهی دارد.

کد خبر 5088459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha