۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

در سال ۱۴۰۰ رخ داد؛

رهایی ۱۰ نفر از قصاص در استان بوشهر

رهایی ۱۰ نفر از قصاص در استان بوشهر

بوشهر- سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر از رهایی ۱۰ نفر از قصاص در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری استان بوشهر، الماس گشتاسبی گفت: طی چهار ماهه امسال بالغ بر هشت هزار فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد که بالغ بر دو هزار فقره از پرونده‌ها به صلح و سازش منتج شده است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با اشاره به درصد مصالحه افزود: درصد سازش در چهار ماهه سال ۹۹ میزان ۳۰ درصد بود که در چهار ماهه امسال نیز در همین حدود مصالحه شده است که این امر علی‌رغم شرایط خاص کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی با تلاش همکاران در شورای حل اختلاف بوشهر حفظ شده است.

وی به پرونده‌های رهایی از قصاص اشاره کرد و ادامه داد: در چهار ماهه امسال تعداد ۱۰ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه دعوت از اولیای دم در زندان به سازش ختم و از قصاص رهایی یافتند.

گشتاسبی به برخی از پرونده‌های مهم سازشی اشاره داشت و گفت: در چهار ماهه اول امسال پرونده‌هایی از قبیل نزاع دسته جمعی، بخشش مهریه ۵۰۰ سکه بهار آزادی، سازش پرونده یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی، پرونده مطالبه وجه ۳۰۰ و ۳۹۰ میلیون تومانی و توافق یک پرونده به میزان دویست میلیارد ریالی مورد مصالحه و سازش قرار گرفت.

کد خبر 5301926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha